Polsko-irlandzka wymiana gospodarcza rośnie jak na drożdżach

Obustronna wymiana gospodarcza między Polską a Irlandią w ostatnich latach wykazuje pokaźne wzrosty rok do roku, a według przedstawicieli irlandzkiego rządu także wyniki za 2024 rok mogą być wręcz fenomenalne.

Publikacja: 16.05.2024 22:58

Flaga Irlandii.

Flaga Irlandii.

Foto: Adobe Stock

W celu kucia żelaza póki gorące w tym tygodniu przybył do Polski Dara Calleary, irlandzki minister stanu ds. promocji handlu, cyfryzacji i regulacji, wraz z liczną grupą biznesmenów reprezentujących kilkadziesiąt firm z Irlandii.

- Polska obchodzi w tym roku dwudziestą rocznicę przystąpienia do Unii Europejskiej i nasza misja handlowa podkreśla pozytywne stosunki polsko-irlandzkie, które miały miejsce w ciągu ostatnich dwóch dekad. W Irlandii mieszka obecnie 110 tys. Polaków, co stanowi 2,5 proc. ogółu ludności Irlandii, największą mniejszość narodową. W 2023 roku wartość handlu produktami pomiędzy Irlandią a Polską wyniosła 3 mld euro, co oznacza wzrost o 7 proc. rok do roku, a irlandzkie firmy w Polsce zatrudniają ok. 12 tys. pracowników. Jestem zachwycony możliwością zobaczenia na własne oczy silnych relacji i powiązań handlowych między obydwoma krajami podczas misji handlowej do Wrocławia i Warszawy w tym tygodniu- tak Dara Calleary skomentował dwudniową wizytę, która odbyła się w dniach 15-16 maja br.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Eksport
Okazje dla polskiego biznesu technologii medycznych do zaistnienia w Irlandii
Eksport
Rozwój kazachskiego rynku e-commerce to także szansa dla polskich firm
Eksport
Friðrik Jónsson: Z Polską mamy zbieżne postrzeganie globalnych wyzwań
Eksport
Z Warszawy do Bangkoku – cyberbezpieczeństwo jako nowy most współpracy
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Eksport
Wyroby z metalu od polskich producentów zdobyły Wielką Brytanię
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?