Aktualizacja: 13.12.2024 03:45 Publikacja: 13.01.2024 22:24
Do Expo w Osace pozostało już nieco ponad rok.
Foto: slyellow
Ponad 300 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji wspierających rodzimy biznes wzięło udział w seminarium inaugurującym cykl szkoleniowy „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii - Expo 2025 Osaka, Kansai” zorganizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), która to odpowiada za obecność Polski na Expo w Kraju Kwitnącej Wiśni.
- Wysoka frekwencja na tym pierwszym, inaugurującym seminarium - ponad 300 uczestników stacjonarnych i online, świadczy o tym, że nasze działania są potrzebne, znajdują odbiorców, a polscy przedsiębiorcy są gotowi na ekspansję zagraniczną, w tym na rynek japoński. Ważne jest także, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że ekspansja na rynki zagraniczne wymaga odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o wymagający rynek japoński – mówi Eliza Klonowska-Siwak, zastępca komisarza generalnego Sekcji Polskiej na Expo 2025 Osaka, Kansai.
11 polskich miast ma bezpośrednie połączenia lotnicze z Irlandią, co ułatwia współpracę - wskazują Patrick Haughey, ambasador Republiki Irlandii w Polsce i Tonia Spollen Behrens, przedstawicielka Enterprise Ireland na Polskę i kraje bałtyckie.
- Korzystając z działania w różnych strefach czasowych możemy stworzyć ciągły proces pracy nad projektem: od wytwarzania oprogramowania, poprzez testowanie i poprawianie błędów - mówi Bartosz Łopiński, prezes Billennium.
Kazachstan od wielu lat realizuje plan rozwoju sieci transportowej. Tylko w ostatnich latach wybudowano 2500 km sieci kolejowej, a inwestycje w tym sektorze osiągnęły poziom ponad 31 mld euro.
Jak wynika z danych Eurostatu mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MŚP) stanowiły w Unii Europejskiej 99 proc. liczby firm importujących i 98 proc. firm eksportujących w każdym roku w okresie od 2017 do 2022 r.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Brytyjski „reset z Europą”, na który mocno stawia ten kraj, szczególnie po niedawnych wyborach parlamentarnych skutkujących zmianą władzy, nabiera tempa.
Repliki Miecza Gryffindora, sprzedawane w Japonii przez Warner Bros. Studio Japan LLC, zostały wycofane ze sprzedaży. Powód? Obowiązujące w Japonii surowe przepisy dotyczące broni.
Znana japońska marka odzieżowa Uniqlo długo odmawiała udzielania informacji na temat tego, czy używa bojkotowanej przez Zachód bawełny pochodzącej z pracy niewolniczej Ujgurów. Cisza była spowodowana zapewne lękiem o utratę chińskich klientów. Tym razem szef Uniqlo zabrał głos.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Jeden z japońskich prawicowych polityków zaproponował ostatnio, aby wprowadzić prawo zakazujące samotnym kobietom powyżej 25 roku życia wchodzenia w związki małżeńskie i jednocześnie zmuszające kobiety po 30 do usunięcia macicy. Postulaty spotkały się z ostrą krytyką wielu środowisk – informuje anglojęzyczny dziennik „The Japan News”.
Polska podpisała w czwartek z Japonią memorandum o współpracy, które ma wspomóc polskie firmy w budowie zasobów jądrowych - informuje ministerstwo przemysłu. I ucina spekulacje, że umowa dotyczyłaby budowy drugiej elektrowni jądrowej.
Japońska ciężka rakieta nośna H3 wystartowała w poniedziałek z Centrum Lotów Kosmicznych Tanegashima. To trzeci udany start rakiety tego typu. Tym razem wynosi ona na orbitę satelitę wojskowego.
Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.
Wzrost ideologicznego ekstremizmu, przemoc, rozpad więzi społecznych i rosnąca alienacja młodych napędzana przez technologie to nie tylko opis fenomenu amerykańskiego i europejskiego alt-rightu, ale także jego japońskiego odpowiednika. A może jest odwrotnie i to my podążamy za zjawiskami z Japonii?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas