Aktualizacja: 04.11.2024 18:02 Publikacja: 13.01.2024 22:24
Do Expo w Osace pozostało już nieco ponad rok.
Foto: slyellow
Ponad 300 przedsiębiorców i przedstawicieli instytucji wspierających rodzimy biznes wzięło udział w seminarium inaugurującym cykl szkoleniowy „Szansa na rozwój Twojego biznesu w Japonii - Expo 2025 Osaka, Kansai” zorganizowany przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), która to odpowiada za obecność Polski na Expo w Kraju Kwitnącej Wiśni.
- Wysoka frekwencja na tym pierwszym, inaugurującym seminarium - ponad 300 uczestników stacjonarnych i online, świadczy o tym, że nasze działania są potrzebne, znajdują odbiorców, a polscy przedsiębiorcy są gotowi na ekspansję zagraniczną, w tym na rynek japoński. Ważne jest także, że polscy przedsiębiorcy zdają sobie sprawę, że ekspansja na rynki zagraniczne wymaga odpowiedniego przygotowania, zwłaszcza jeśli chodzi o wymagający rynek japoński – mówi Eliza Klonowska-Siwak, zastępca komisarza generalnego Sekcji Polskiej na Expo 2025 Osaka, Kansai.
Na rynku brytyjskim szkło polskiego pochodzenia cieszy się dużą popularnością, głównie dzięki dwóm firmom, które przez lata znacząco urosły i odniosły tam sukces.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Amerykański Departament Gospodarki chce nowych ograniczeń dla chińskich i rosyjskich technologii. Można zakładać, że finalnie będą one miały wpływ na cały globalny łańcuch dostaw, w tym producentów aut z Niemiec i ich dostawców z Polski.
Podlaska firma z branży rybnej dokonała właśnie akwizycji istotnego dostawcy na brytyjskim rynku. To niejedyny w ostatnim czasie taki przypadek, a kolejne przejęcia są już w trakcie.
Wielu polskich przedsiębiorców po etapie szybkiego rozwoju na rodzimym rynku szuka okazji do ekspansji zagranicznej. Warto przyjrzeć się, na których rynkach najszybciej zachodzą zmiany sprzyjające biznesowi.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Brytyjsko-Polska Izba Handlowa (BPCC) współorganizuje w październiku i listopadzie wydarzenia, które powinni zaznaczyć w swoich kalendarzach polscy przedsiębiorcy zainteresowani ekspansją do Wielkiej Brytanii.
Japońska ciężka rakieta nośna H3 wystartowała w poniedziałek z Centrum Lotów Kosmicznych Tanegashima. To trzeci udany start rakiety tego typu. Tym razem wynosi ona na orbitę satelitę wojskowego.
Hello Kitty, prawdopodobnie najbardziej lubiana na świecie postać z Japonii, obchodzi swoje 50. urodziny. Jednak nie zawsze wszystko szło dobrze w Sanrio, japońskiej firmie stojącej za tą postacią. Firma przeżywała spektakularne wzloty i upadki finansowe.
Wzrost ideologicznego ekstremizmu, przemoc, rozpad więzi społecznych i rosnąca alienacja młodych napędzana przez technologie to nie tylko opis fenomenu amerykańskiego i europejskiego alt-rightu, ale także jego japońskiego odpowiednika. A może jest odwrotnie i to my podążamy za zjawiskami z Japonii?
Opowieści o duchach i demonach są w Japonii nie tylko częścią folkloru, ale również pamięci historycznej. Wciąż są też bardzo żywe w popkulturze.
Koalicja Partii Liberalno-Demokratycznej i konserwatywnej partii Kōmeitō straciła większość w japońskim parlamencie po wyborach z 27 października.
Akcje Tokyo Metro, operatora części sieci metra tokijskiego, zyskały po debiucie na giełdzie aż 45 procent.
Komitet ds. Likwidacji Dyskryminacji Kobiet (CEDAW) przy Organizacji Narodów Zjednoczonych po raz pierwszy od ośmiu lat przeprowadza ocenę postępów Japonii w zakresie równouprawnienia. Wyniki zaskakują.
Przeżyli atak na Hiroszimę i Nagasaki, uratowane życie poświęcili na przekonywanie do świata bez broni nuklearnej. Nagrodzenie Noblem organizacji japońskich świadków to dobra decyzja w czasie, gdy Putin straszy użyciem bomby atomowej.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas