W ramach programu partnerskiego podczas Światowej Wystawy Expo 2020 w Dubaju Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH) nawiązała współpracę z ponad 30 firmami. Teraz rodzime przedsiębiorstwa mogą przystąpić do analogicznego programu dotyczącego zbliżającej się Światowej Wystawy Expo 2025, która odbędzie się w japońskiej Osace. Jej organizatorzy przewidują, że Expo w Osace odwiedzi 28 milionów osób (głównie Japończyków), w tym 3,5 miliona gości zagranicznych.
Expo wraca do Osaki
Co ciekawe, jako kraj, Japonia będzie gościła Expo już po raz trzeci. Po raz pierwszy Expo odbyło się w 1970 roku w Osace, a następnie w 2005 roku w prefekturze Aichi. Kolejna edycja Wystawy Światowej odbędzie się ponownie w Osace, od 13 kwietnia do 13 października 2025 roku. Na teren wystawy wybrano sztuczną wyspę Yumeshima na wodach Zatoki Osaka w regionie Kansai w mieście Osaka.
Za przygotowanie polskiego udziału w tym półrocznym wydarzeniu ponownie odpowiada PAIH. I dlatego oferuje firmom udział w programie partnerskim. To inicjatywa, która daje przedsiębiorcom, niezależnie od skali ich działalności, jedyną w swoim rodzaju możliwość promocji, wzmocnienia planów ekspansji zagranicznej i współtworzenia polskiej prezentacji podczas najbardziej prestiżowego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie jakim jest Expo.
Co oznacza program partnerski?
Program obejmuje zróżnicowaną ofertę pakietów sponsorskich, przy różnym poziomie zaangażowania finansowego. W jego ramach przewidziano następujące kategorie współpracy:
• partner wyposażenia Pawilonu Polski (będzie to główne miejsce prezentacji Polski, o powierzchni prawie 800 m²).
• partner wydarzeń towarzyszących,
• sponsoring wydarzeń towarzyszących,
• partnerstwo strategiczne.
- Zachęcam polskich przedsiębiorców do udziału w programie partnerskim. To wyjątkowa okazja, aby włączyć się w promocję naszego kraju i podzielić się swoją wizją, innowacyjnością oraz rozwiązaniami biznesowymi na arenie międzynarodowej. Dzięki takim inicjatywom możemy budować rozpoznawalność marki polskich produktów i usług na świecie – mówi Grzegorz Piechowiak, wiceminister rozwoju i technologii i jednocześnie komisarz generalny sekcji polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai.
Czytaj więcej:
- Program partnerski postrzegamy jako jeden z elementów opowieści o Polsce i Polakach, naszej kreatywności, innowacyjności i przedsiębiorczości. Już teraz do naszego zespołu docierają sygnały od przedsiębiorców, którzy w programie partnerskim upatrują swojej szansy na zaprezentowanie się na japońskim rynku. Liczymy zatem, że otrzymamy ciekawe propozycje współpracy – dodaje Eliza Klonowska-Siwak, zastępca komisarza generalnego sekcji polskiej Wystawy Światowej Expo 2025 Osaka, Kansai.
Na zgłoszenia do programu partnerskiego PAIH czeka do 30 czerwca 2024 r.
Program gospodarczy podstawą
Program Partnerski stanowi cześć programu gospodarczego, będącego kluczowym elementem udziału Polski w Expo 2025 w Osace. Polska Agencja Inwestycji i Handlu wraz z partnerami przygotowała szereg inicjatyw biznesowych, które mogą pomóc polskim przedsiębiorcom zaprezentować ich produkty i usługi oraz nawiązać nowe kontakty podczas Expo. Oferta kierowana jest zarówno do dużych, jak i małych firm. Program obejmuje m.in.: cykl szkoleń o rynku japońskim, misje biznesowe, Polsko-Japońskie Fora Gospodarcze i wydarzenia branżowe.
- Program partnerski to tylko jedna z inicjatyw, którą przygotowaliśmy w ramach programu gospodarczego udziału Polski w Expo 2025 Osaka, Kansai. Jako instytucja kompleksowo wspieramy umiędzynarodowienie polskich firm. Obecność na Expo to okazja do promocji polskich firm, ale także szansa na nawiązanie strategicznych partnerstw międzynarodowych, wymianę wiedzy i doświadczeń oraz eksplorację nowych rynków – podkreśla Paweł Kurtasz, prezes PAIH.
Czytaj więcej:
Realizacja programu gospodarczego będzie w szczególności skupiona na branżach, które zdefiniowano jako te o największym potencjale eksportowym na rynki azjatyckie i uznane za najbardziej priorytetowe w relacjach handlowych z Japonią. Należą do nich:
• sektor medyczny i farmaceutyczny,
• sektor kosmetyczny,
• sektor IT/FinTech,
• sektor zielonych technologii (w tym branża wodorowa),
• sektor rolno-spożywczy (w tym AgriTech),
• sektor gamingowy.