Obroty wyniosły ok. 15 mln zł. Strategia Amiki w latach 2011 – 2012 zakłada średnioroczny wzrost sprzedaży o 10 proc.
W 2012 r. rentowność operacyjna ma wynosić 5,5 – 6,5 proc., EBITDA 8,5 – 9 proc. – Nadal chcemy minimalizować dług odsetkowy, nie możemy wrócić do poziomów sprzed sprzedaży zakładów Samsungowi. Możliwa jest także sprzedaż aktywów, które nie są dla nas kluczowe – mówi Wojciech Kocikowski, członek zarządu ds. finansowych w Amice Wronki.
W tym roku Amica ma wypłacić dywidendę – 3 zł na akcję, co daje 23,3 mln zł. Spółka po sprzedaży dwóch fabryk Samsungowi zlecała mu produkcję pod swoją marką lodówek i pralek. Umowa obowiązuje do marca i nie będzie przedłużona. Amica już współpracuje z producentami z Chin i Turcji. – Dzięki temu nasze marże będą wyższe nawet o kilkanaście procent – mówi prezes Jacek Rutkowski.