Reklama

Dobre wyniki finansowe Kino Polska TV

Stanowiące największa grupę przychodów telewizyjnej grupy przychody od operatorów płatnej telewizji wzrosły w I kwartale o 10 proc. do 11,8 mln zł – podała firma

Publikacja: 10.05.2013 19:47

Dobre wyniki finansowe Kino Polska TV

Foto: ROL

Jak podaje, jej przychody z działalności emisyjnej stanowiły w I kwartale prawie 45 proc. wszystkich. Wzrost wpływów pozyskiwanych od tzw. gniazdek to skutek zwiększającego się zasięgu stacji należących do grupy (Kino Polska i kanały z grupy FilmBox). Pakiet FilmBox Premium docierał na koniec  I kwartału do ok. 17, mln abonentów. – Odnotowany został także niemal 32-proc. wzrost przychodów z usług VOD, co było spowodowane w dużej mierze pozyskaniem przez grupę w I kwartale atrakcyjnych, premierowych pozycji filmowych – podała spółka (wpływy z VOD stanowią 3,74 proc. jej wpływów w I kwartale, czyli 983,7 tys. zł). Jak informuje, prowadzi teraz z operatorami VOD rozmowy na temat wprowadzenia do ich oferty katalogu filmów zrekonstruowanych cyfrowo przez jej Cyfrowe Repozytorium Filmowe.

Spadły natomiast przychody Kina Polska TV z ze sprzedaży jej produkcji poza firmę. – Główna przyczyną było zmniejszenie wpływów ze sprzedaży treści do usług mobilnych, co w głównej mierze jest efektem szukania przez odbiorców darmowych informacji za pośrednictwem sieci Internet – podaje grupa.  Sprzedaż treści przyniosła Kinu Polska w I kw. 80,7 mln zł – o 49 proc. mniej niż przed rokiem.

Kino Polska TV

wspólnie z

Agorą

Reklama
Reklama

startuje w konkursie rozpisanym przez

Krajową Radę Radiofonii i Telewizji

konkursie na nowe kanały, które mają być nadawane w ramach jednego z pakietów naziemnej telewizji cyfrowej od kwietnia przyszłego roku. – Jesteśmy przygotowani do uruchomienia

Stopklatki TV

w pierwszej połowie przyszłego roku i przekonani, że projekt ten stworzy interesujące perspektywy zarówno dla rozwoju spółki

Stopklatka S.A.

Reklama
Reklama

, jak też całej naszej grupy kapitałowej –mówi

Bogusław Kisielewski

, dyrektor generalny

Kina Polska TV

.

W I kw. 2013 r. przychody Kino Polska TV wzrosły o 14 proc. do 26,3 mln zł. Zysk operacyjny zwiększył się o prawie 29 proc. do 4,6 mln zł, a zysk netto wzrósł o ponad połowę do 4,3 mln zł.

Jak podaje, jej przychody z działalności emisyjnej stanowiły w I kwartale prawie 45 proc. wszystkich. Wzrost wpływów pozyskiwanych od tzw. gniazdek to skutek zwiększającego się zasięgu stacji należących do grupy (Kino Polska i kanały z grupy FilmBox). Pakiet FilmBox Premium docierał na koniec  I kwartału do ok. 17, mln abonentów. – Odnotowany został także niemal 32-proc. wzrost przychodów z usług VOD, co było spowodowane w dużej mierze pozyskaniem przez grupę w I kwartale atrakcyjnych, premierowych pozycji filmowych – podała spółka (wpływy z VOD stanowią 3,74 proc. jej wpływów w I kwartale, czyli 983,7 tys. zł). Jak informuje, prowadzi teraz z operatorami VOD rozmowy na temat wprowadzenia do ich oferty katalogu filmów zrekonstruowanych cyfrowo przez jej Cyfrowe Repozytorium Filmowe.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama