Reklama

Banki wciąż bez ugód dla frankowiczów

Frankowy problem różnie wpływa na wyniki PKO BP i BNP Paribas. Mają też odmienne podejście dotyczące porozumień z klientami.

Aktualizacja: 12.08.2021 21:31 Publikacja: 12.08.2021 21:00

Banki wciąż bez ugód dla frankowiczów

Foto: shutterstock

– Obserwujemy wzrost pozwów w całym sektorze, podtrzymujemy, że ugody są najlepszym rozwiązaniem. Chcemy zawierać ugody, ale w sposób bezpieczny i dla nas, i dla klientów – mówi Piotr Mazur, wiceprezes PKO BP odpowiedzialny za obszar ryzyka.

Ocenia, że bank będzie gotowy do tego pod koniec września (na razie trwa pilotaż). Według wcześniejszych planów ugody miały być oferowane już na przełomie maja i czerwca. Frankowicze i banki oczekują uchwały Izby Cywilnej Sądu Najwyższego w sprawie frankowej, która pierwotnie miała być już w marcu, ale wielokrotnie ją przekładano i teraz nowym terminem jest 2 września (choć nadal są obawy, że sędziowie nie będą w stanie wydać uchwały). PKO BP zaznacza, że nie czeka na decyzję Sądu Najwyższego. – Kwestia jasności prawnej nie ma znaczenia, my podjęliśmy decyzję o oferowaniu ugód – dodaje. Skąd zatem opóźnienie? Bank twierdzi, że wynika to z prac nad szczegółami rozwiązania, w tym nad zapewnieniem klientom możliwości przejścia po zawarciu ugody na kredyt ze stałą stopę procentową.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Świętujący swe 60-lecie PONAR Wadowice zaczyna dwa duże, nowe przedsięwzięcia
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama