[b]Rpkom: - Jaki ten rok był dla komórkowego działu Samsunga w Polsce? Ile telefonów sprzedacie i jaki jest wasz udział w rynku?[/b]
[i]Wojciech Wasilewski, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży w Samsung Electronics Polska[/i]: - Rok był raczej trudny dla całej branży z racji słabej złotówki. To sprawiło, że produkty importowane musiały podrożeć, a to z kolei ostudziło nastroje konsumentów. Samsungowi udało się jednak zwiększyć sprzedaż w porównaniu z rokiem ubiegłym. Możemy zaliczyć ten rok, a szczególnie jego końcówkę, do udanych. W samym czwartym kwartale sprzedaliśmy ponad milion telefonów. Wypromowaliśmy wiele nowych modeli. Najlepiej sprzedającym się telefonem w Polsce jest Samsung Avila, a kilka innych telefonów z naszej oferty jest w czołówce najlepiej sprzedających się produktów na rynku. Jesteśmy zdecydowanym liderem w najszybciej rosnącej kategorii telefonów z dotykowym wyświetlaczem. Na dzień dzisiejszy mamy około 35-procentowy udział w rynku i optymistycznie patrzymy w przyszłość.
[b]- Które modele obok Avili sprzedawały się najlepiej i w jakich ilościach?[/b]
- Nie chciałbym robić zestawienia, gdyż na bieżąco mamy ok. 30 modeli w sprzedaży. Avila, jak wspomniałem wcześniej, jest najlepiej sprzedającym się telefonem w Polsce i tak pozostanie w najbliższym okresie, zamierzamy bowiem wyposażyć ten telefon w dodatkowe funkcjonalności, które uczynią go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Tylko w drugiej połowie roku sprzedaliśmy 700 tys. sztuk Avili.. Oprócz tego duże ilości, idące w setki tysięcy, innych telefonów: C3050 i Corby. Wprowadziliśmy poza tym kilka produktów, które już wkrótce staną się liderami sprzedaży w swoich kategoriach.
[b]A ile telefonów sprzedajecie dziś w kanale pozaoperatorskim i jakiego rodzaju są to aparaty?[/b]