Wychodzimy z założenia, że wprawdzie trzeba oszczędzać, ale nie wolno robić tego pochopnie. Nie można sobie odpuścić fachowych szkoleń potrzebnych do dobrego funkcjonowania firmy, kształcenia liderów, których przygotowuje się latami, czy inwestycji w talenty – mówi Anna Starostecka-Kaczmarek, dyrektor do spraw zarządzania kapitałem ludzkim w Raiffeisen Banku Polska.
Firma nadal więc inwestuje w rozwój swych kadr, choć zmieniła dotychczasową strategię szkoleniową – w nowej Raiffeisen postawił na maksymalne wykorzystanie sił wewnętrznych oraz na e-learning.
To pierwsze było możliwe dzięki wykształconej już zawczasu grupie kilku wewnętrznych trenerów oraz wewnętrznych ekspertów specjalistów, którzy na co dzień zajmują się biznesem, ale są też przygotowani do prowadzenia szkoleń.
[wyimek]Spore oszczędności może przynieść wykorzystanie e-learningu, czyli szkolenia przez Internet[/wyimek]
Spore oszczędności sięgające setek tysięcy złotych może też przynieść większe wykorzystanie e-learningu, czyli kursów internetowych, gdzie bardzo duże znaczenie ma efekt skali; jeśli chcemy przeszkolić 100 czy więcej osób. Co prawda nie wszędzie e-kursy się sprawdzają, ale jak ocenia dyr. Starostecka-Kaczmarek, tam, gdzie przekazywana jest „twarda” wiedza, świetnie sprawdza się kurs online.