Banki zaobserwowały wzmożone zainteresowanie klientów funduszami z wysokimi progami wejścia i planują poszerzanie tej części oferty inwestycyjnej – twierdzą analitycy portalu Comperia.pl.
Na potrzeby swojego raportu przyjęli, że prestiżowy fundusz to taki, który wymaga pierwszej wpłaty będącej równowartością co najmniej 40 tys. euro. Dodano do tej grupy produkty z niższymi progami wejścia, które bank-dystrybutor uznał za ekskluzywne lub szczególnie godne zainteresowania zamożnych klientów.
Podaż takich produktów szybko się zwiększa. W 2008 r. klienci detaliczni banków mieli do dyspozycji tylko dwa takie fundusze, teraz jest ich niemal 30.
Najbardziej zróżnicowaną ofertę ma MultiBank (dziesięć funduszy dla zamożnych, w tym dziewięć spełniających kryterium pierwszej wpłaty nie niższej niż 40 tys. euro). Prestiżowe fundusze w sprzedaży detalicznej proponuje też dziewięć innych instytucji. Dla banków, które zdecydowanie postawią na ten segment, sprzedaż prestiżowych funduszy może się stać znaczącym źródłem przychodów.
W tej kategorii najlepszym wynikiem może się pochwalić MultiBank. 30 proc. ogólnej sprzedaży funduszy w tym banku to jednostki lub certyfikaty produktów z podwyższonym progiem wejścia, kupowane przez klientów detalicznych.