Notowania Orbisu wzrosły we wtorek o prawie 2 proc., do 39,75 zł. Należąca do francuskiego Accoru polska spółka hotelarska zwiększa wartość swych walorów od sierpnia, korzystając z poprawy koniunktury na rynku (zwłaszcza na rynku warszawskim, trójmiejskim i wrocławskim) oraz efektów prowadzonej restrukturyzacji (sprzedaż nierentownych obiektów).
Za trzy kwartały jej segment hotelowy – najważniejszy z całej grupy kapitałowej – zwiększył przychody o prawie 7 proc. Poprawił się także ważny wskaźnik przychodu na pokój: jeśli w trzecim kwartale ub. roku wynosił 128,1 zł, to teraz sięga 138 zł, co oznacza wzrost o 7,7 proc. Teraz spółka realizuje duży projekt rebrandingu hoteli ekonomicznych wraz ze wznowieniem wstrzymanych w tym segmencie inwestycji w Warszawie i Krakowie.
Długofalowa strategia Orbisu (asset light) zakłada sprzedaż hoteli z jednoczesnym przejęciem ich w zarządzanie. Na przełomie roku grupa kapitałowa Orbisu zamierza pozbyć się spółki Orbis Transport.