Powstaje plan wyposażania Polaków w dekodery

Sieć dyskontów i Poczta mogą wprowadzić do sprzedaży tanie dekodery do odbioru naziemnej telewizji cyfrowej - wynika z informacji portalu rpkom.pl

Publikacja: 11.05.2012 08:00

Powstaje plan wyposażania Polaków w dekodery

Foto: ROL

W żadnym przypadku klamka jeszcze nie zapadła, ale, jak się dowiedzieliśmy, w Biedronce trwają na ten temat rozmowy. Przedstawiciele Biedronki nie chcieli nam jednak skomentować tych doniesień. Z informacji „Rz" wynika, że w ten proces byłaby zaangażowana i TVP – miałaby ułatwić promowanie oferty, dając Biedronce znaczny rabat na reklamy. Joanna Stępień-Rogalińska, rzeczniczka TVP, mówi jednak, że zarząd TVP nigdy nad takim planem nie obradował.

Nadawcom zależy na tym, by jak najwięcej widzów oglądało nadawane przez TVP relacje z Euro 2012 już w ramach naziemnej telewizji cyfrowej, a według ekspertów Polacy wciąż za mało interesują się tą usługą. Mimo, że – jak twierdzi Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji (MAiC) - ponad 80 proc. z nich słyszało o zmianie systemu nadawania, nie wiedzą czy mają w domu dostosowany do tych zmian telewizor lub dekoder. Kiedy natomiast decydują się go kupić, często nie potrafią wybrać właściwego, bo nie pamiętają nazw koniecznych parametrów.

Jak się dowiedzieliśmy, równolegle rozpatrywany jest pomysł wprowadzenia dekoderów do dystrybucji w placówkach Poczty Polskiej we współpracy z TVP dla tych widzów, którzy płacą abonament RTV. - Za wcześnie, by mówić o szczegółach – mówi tylko Zbigniew Brzeziński, rzecznik Poczty Polskiej.

Takie plany wyjaśniałyby, co mógł mieć na myśli Igor Ostrowski, wiceminister w resorcie administracji i cyfryzacji, który na konferencji nt. cyfryzacji telewizji zorganizowanej przez Polskie Towarzystwo Informatyczne w tym tygodniu mówił, że resort jeszcze przed Euro 2012 wspólnie z nadawcami planuje drugą odsłonę kampanii edukującej na temat naziemnej telewizji cyfrowej. - Ma być w niej jasno powiedziane, w jakich miejscach można kupić sprzęt, który spełnia rządowe rozporządzenie i umożliwia odbieranie naziemnej telewizji cyfrowej – mówił, zaskakując nadawców, którzy o tym wcześniej nie słyszeli. MAiC nie skomentowało jednak naszych pytań.

Polska telewizja ma całkowicie przejść na cyfrowe nadawanie naziemne do końca lipca 2013 roku, ale pierwsze obszary zaczną być odłączane od obecnego systemu nadawania i przełączane całkowicie na cyfrowe już w listopadzie tego roku.

Według szacunków wyłącznie naziemną telewizję odbiera w Polsce ok. jedna trzecia gospodarstw domowych, których jest w Polsce ok. 14 mln. W 2010 roku Ministerstwo Infrastruktury oszacowało, że najbiedniejszych gospodarstw domowych, którym być może trzeba będzie w przyszłości zrefundować dekoder, jest ok. 3 mln.

W żadnym przypadku klamka jeszcze nie zapadła, ale, jak się dowiedzieliśmy, w Biedronce trwają na ten temat rozmowy. Przedstawiciele Biedronki nie chcieli nam jednak skomentować tych doniesień. Z informacji „Rz" wynika, że w ten proces byłaby zaangażowana i TVP – miałaby ułatwić promowanie oferty, dając Biedronce znaczny rabat na reklamy. Joanna Stępień-Rogalińska, rzeczniczka TVP, mówi jednak, że zarząd TVP nigdy nad takim planem nie obradował.

Pozostało 82% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy