Za jeden walor WPH Innova (a dokładnie jej spółka European Media Holding) otrzymała 50 zł (na wczorajszym zamknięciu za jedną akcję spółki płacono 53,25 zł), informacji o kupujących nie podano, analitycy spodziewają się, że oprócz polskich inwestorów instytucjonalnych mogli się wśród nich znaleźć także zagraniczni.
Sprzedanych zostało 7,79 mln akcji, więc łącznie nowi właściciele lub właściciel pakietu zapłacił za niego ok. 390 mln zł. Rynek się takiego scenariusza spodziewał.
- Sprzedaż udziałów EMH nie jest jakiś wielkim zaskoczeniem dla rynku, gdyż od maja wygasł lock-up roczny na akcje EMH. Można nawet powiedzieć że od jakiegoś czasu rynek takiego scenariusza się spodziewał tylko nie było wiadomo kiedy to się zdarzy. Od momentu IPO spółka bardzo wyraźnie zyskała na wartości, co głownie wynika z utrzymania wysokiego tempa wzrostu wyników finansowych, znacznie przewyższającego dynamikę reklamy internetowej, która na razie jest dominującym rynkiem dla WPL – ocenia Konrad Księżopolski, dyrektor działu analiz giełdowych w Haitong Bank.
Jak podaje WPH, członkowie zarządu WPH i jej obecnie najwięksi udziałowcy, Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota, zgodnie z zapowiedzią zwiększyli zaangażowanie w spółce do poziomu 55 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.
- Pozostałe akcje zostały sprzedane instytucjonalnym inwestorom publicznym w zakończonym dzisiaj procesie budowy przyśpieszonej księgi popytu – podano.