Dobro dzieci a emisja programów i reklam telewizyjnych z ich udziałem

- Samego faktu emisji programów telewizyjnych, materiałów prasowych, czy organizowania konkursów z udziałem dzieci nie należy wprost utożsamiać z łamaniem praw dziecka - pisze Rzecznik Praw Dziecka.

Aktualizacja: 02.10.2018 12:09 Publikacja: 02.10.2018 10:10

Dobro dzieci a emisja programów i reklam telewizyjnych z ich udziałem

Foto: AdobeStock

- Należy jednakże mieć na względzie konsekwencje tych działań, które mogą powodować destrukcyjną dla młodego człowieka krytykę, ośmieszenie, czy nawet poniżenie. Przeciwdziałanie zagrożeniom rozwoju dziecka, spowodowanym jego aktywnością w przestrzeni publicznej, powinno być optymalnie zabezpieczone – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak w wystąpieniu do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotra Glińskiego.

Czytaj także: Zatrudnienie dzieci w reklamie czy filmie nie na etat

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Konsumenci
Pozew grupowy oszukanych na pompy ciepła. Sąd wydał zabezpieczenie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Sądy i trybunały
Dr Tomasz Zalasiński: W Trybunale Konstytucyjnym gorzej już nie będzie
Konsumenci
TSUE wydał ważny wyrok dla frankowiczów. To pokłosie sprawy Getin Banku
Nieruchomości
Właściciele starych budynków mogą mieć problem. Wygasają ważne przepisy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Prawo rodzinne
Przy rozwodzie z żoną trzeba się też rozstać z częścią krów