Dobro dzieci a emisja programów i reklam telewizyjnych z ich udziałem

- Samego faktu emisji programów telewizyjnych, materiałów prasowych, czy organizowania konkursów z udziałem dzieci nie należy wprost utożsamiać z łamaniem praw dziecka - pisze Rzecznik Praw Dziecka.

Aktualizacja: 02.10.2018 12:09 Publikacja: 02.10.2018 10:10

Dobro dzieci a emisja programów i reklam telewizyjnych z ich udziałem

Foto: AdobeStock

- Należy jednakże mieć na względzie konsekwencje tych działań, które mogą powodować destrukcyjną dla młodego człowieka krytykę, ośmieszenie, czy nawet poniżenie. Przeciwdziałanie zagrożeniom rozwoju dziecka, spowodowanym jego aktywnością w przestrzeni publicznej, powinno być optymalnie zabezpieczone – podkreśla Rzecznik Praw Dziecka Marek Michalak w wystąpieniu do Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego Piotra Glińskiego.

Czytaj także: Zatrudnienie dzieci w reklamie czy filmie nie na etat

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Internet i prawo autorskie
Bruksela pozwała Polskę do TSUE. Jest szybka reakcja rządu Donalda Tuska
Prawnicy
Prokurator z Radomia ma poważne kłopoty. W tle sprawa katastrofy smoleńskiej
Sądy i trybunały
Nagły zwrot w sprawie tzw. neosędziów. Resort Bodnara zmienia swój projekt
Prawo drogowe
Ten wyrok ucieszy osoby, które oblały egzamin na prawo jazdy
Dobra osobiste
Karol Nawrocki pozwany za książkę, którą napisał jako Tadeusz Batyr