Reklama

Sprawdzając konsumenta, trzeba pamiętać o ochronie jego praw i danych

Zasada "Poznaj swojego klienta" ma zapobiegać kradzieży tożsamości czy oszustwom prawniczym. W Światowy Dzień Konsumenta warto jednak przyjrzeć się, jakie informacje w jej ramach mogą zbierać o nas firmy i jakie uprawnienia daje nam RODO.

Publikacja: 16.03.2025 19:22

Sprawdzając konsumenta, trzeba pamiętać o ochronie jego praw i danych

Foto: Adobe Stock

Europejska Centrum Konsumenckie (organizacja zajmująca się transgranicznym i polubownym rozstrzyganiem sporów konsumenckich w UE) wskazuje, że zasada „Know You Customer” (KYC) stosowana np. w handlu internetowym, bankowości czy usługach cyfrowych, pozwala przeciwdziałać licznym zagrożeniom związanym z tymi dziedzinami. Zakłada ona sprawdzanie czy dany konsument jest „dobrym klientem”, a przez to zapobieganie praniu pieniędzy, czy innym nielegalnym działaniom. Często w jej ramach używa się technik uwierzytelniania dwuetapowego, procedury eID oraz podpisów cyfrowe.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama