Reklama

Kara dla banku, gdy ginie umowa w drodze do klienta

Dokumenty zawieruszył kurier, który nie dostarczył umowy do klienta. Zdaniem UODO w takim przypadku trzeba chronić dane i nie bagatelizować sytuacji.

Aktualizacja: 16.11.2021 11:20 Publikacja: 15.11.2021 05:23

Kara dla banku, gdy ginie umowa w drodze do klienta

Foto: Adobe Stock

„Rzeczpospolita" dotarła do informacji o najnowszej karze nałożonej na Bank Millennium przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Niemała kara, bo aż 363 tys. zł, powinna dać do myślenia wszystkim polskim przedsiębiorcom, którzy korzystają z usług kurierskich przy zawieraniu umów z klientami.

W tym przypadku UODO dowiedział się ze skargi klientów o narażeniu danych osobowych. Bank, owszem, poinformował ich o zagubieniu danych. Gdy chcieli uzyskać więcej informacji o możliwych zagrożeniach z tym związanych i działaniach, jakie mogą podjąć, urząd ustalił, że nie uzyskali od banku wymaganych przez RODO informacji. Chodzi tu m.in. o zagrożenia, jakie mogą wynikać z nieuprawnionego wykorzystania tych danych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo karne
Przegląd auta „na papierze”. Prawomocny wyrok dla diagnosty i kierowcy
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Sądy i trybunały
Co dalej z immunitetem Manowskiej? Sędziowie chcą zwołania Trybunału Stanu
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo drogowe
Czy kolizja w trakcie egzaminu na prawo jazdy go unieważnia? Jest ważny wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama