Reklama
Rozwiń
Reklama

Kara dla banku, gdy ginie umowa w drodze do klienta

Dokumenty zawieruszył kurier, który nie dostarczył umowy do klienta. Zdaniem UODO w takim przypadku trzeba chronić dane i nie bagatelizować sytuacji.

Aktualizacja: 16.11.2021 11:20 Publikacja: 15.11.2021 05:23

Kara dla banku, gdy ginie umowa w drodze do klienta

Foto: Adobe Stock

„Rzeczpospolita" dotarła do informacji o najnowszej karze nałożonej na Bank Millennium przez Urząd Ochrony Danych Osobowych. Niemała kara, bo aż 363 tys. zł, powinna dać do myślenia wszystkim polskim przedsiębiorcom, którzy korzystają z usług kurierskich przy zawieraniu umów z klientami.

W tym przypadku UODO dowiedział się ze skargi klientów o narażeniu danych osobowych. Bank, owszem, poinformował ich o zagubieniu danych. Gdy chcieli uzyskać więcej informacji o możliwych zagrożeniach z tym związanych i działaniach, jakie mogą podjąć, urząd ustalił, że nie uzyskali od banku wymaganych przez RODO informacji. Chodzi tu m.in. o zagrożenia, jakie mogą wynikać z nieuprawnionego wykorzystania tych danych.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama