To blisko dwa razy więcej niż w 2007 r. (13,9 mld dol.). Powód: szybko rosnący popyt na elektronikę wyposażoną w tego typu pamięć. Według iSuppli w 2007 r. na świecie sprzedano pamięci flash o łącznej pojemności 780 mln gigabajtów, z czego aż 535 mln przypadło na odtwarzacze MP3. W 2008 r. sprzedaż ma wynieść 1,86 mld GB (1,38 mld w odtwarzaczach MP3). W 2009 r. nabywców znajdzie ponad 4 mld GB pamięci flash (3,2 mld trafi do MP3).
Popyt na pamięć flash stymulowany jest też przez wykonane w tej technologii twarde dyski komputerowe Solid State Drive (SSD). Na razie są one ciekawostką, w które wyposażone są topowe modele komputerów przenośnych, jednak popyt na nie będzie szybko rósł. Dyski SSD, mimo na razie mniejszej pojemności od tradycyjnych twardych dysków z magnetycznymi talerzami, są całkowicie odporne na wstrząsy i potrzebują znacznie mniej energii, co ma duże znaczenie w komputerach przenośnych.
Największym producentem pamięci flash na świecie, jest amerykańska firma SanDisk (16,2 proc. udziału w rynku, 541 mln dol. przychodów w 2007 r.). Drugie miejsce zajmuje japońskie Sony (14,3 proc., 477 mln dol. przychodu z pamięci flash w 2007 r. ). Trzeci jest Kingston Technologies z USA (12,7 proc. rynku, 424 mln dol. przychodów).
Pochodzący z Hongkongu Starline, który w piątek zapowiedział otwarcie w I połowie 2009 r. centrum dystrybucyjnego w Polsce, jest dziesiątym graczem na globalnym rynku. Inwestycja będzie warta 43 mln dol. i ulokuje się prawdopodobnie w Wielkopolsce.