Euro RTV AGD do końca roku będzie miała 164 sklepy, co oznacza rozbudowanie sieci w 2009 r. o 13 placówek. – Plany na następny rok są podobne, a dynamika otwarć z poprzednich lat, czyli 10 – 20 nowych sklepów, zostanie utrzymana – mówi Tomasz Siedlecki, dyrektor marketingu sieci Euro RTV AGD.
Według danych firmy Euromonitor International w ub.r. udział rynkowy sieci wynosił niemal 11 proc., przy 13 proc. Avansu oraz ponad 22 proc. Media Markt i Saturna.
[wyimek]18,2 mld zł mają wynieść tegoroczne wydatki Polaków na elektronikę [/wyimek]
Przychody właściciela sieci spółki Euro-net (należy do osób prywatnych) wyniosły w 2008 r. 2,15 mld zł, co oznaczało wzrost o 45,8 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym. – Trudno dokładnie określić dynamikę wzrostu w tym roku, ponieważ nadal przed nami jest grudzień. Ostatni miesiąc w roku jest na tyle istotny w sprzedaży, że może wpłynąć na wynik całego roku. Prognozy dotyczące wydatków na prezenty są dla nas bardzo optymistyczne. Spodziewamy się obrotów nie mniejszych niż w 2008 roku – dodaje Tomasz Siedlecki.
Euro-net rozważała także wejście na giełdę, jednak obecnie plany te uległy zawieszeniu. Jak wyjaśniają przedstawiciele spółki, jej sytuacja finansowa jest stabilna, więc nie ma potrzeby zdobywania finansowania podczas potencjalnie nieoptymalnej koniunktury. Firma rozwija także swój sklep internetowy, którego obroty w ub.r. wyniosły 160 mln zł. Według Megapanelu PBI/Gemius odwiedza miesięcznie od 800 tys. do 1,2 mln unikalnych użytkowników, co plasuje go w okolicach piątego miejsca w rankingu stron handlowych w Polsce.