Według najnowszego raportu Deloitte "Powrót do normy: Globalny przegląd bezpieczeństwa w 2010 roku", 10 proc. firm z branży TMT zwiększyło w ostatnim roku wydatki w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego o więcej niż10 proc. 36 proc. firm zwiększyło budżety o 10 proc. lub mniej.Powodem rosnących wydatków są coraz częstsze przypadki naruszenia zasad bezpieczeństwa. Badanie Deloitte wykazało, że połowa firm TMT w 2010 r.doświadczyła przynajmniej jednego ataku. 26 proc. firm zaobserwowało powtarzające się ataki szkodliwego oprogramowania z zewnątrz.
Rośnie również zagrożenie piractwem. Wynika to z faktu, że firmy z branży TMT coraz częściej tworzą i dystrybuują treści drogą cyfrową, co stwarza nowe możliwości w zakresie piractwa i nadużyć. Wyjątkowo podatne na ataki są m.in. gry internetowe. Reklamodawcy internetowi są z kolei okradani przez tzw. click-farmy czyli zespoły ludzi, którym płaci się za klikanie na reklamy. W konsekwencji, koszty reklam obliczane według ilości kliknięć rosną. Rodzime firmy TMT, jak twierdzi Deloitte, również zwiększają budżety na bezpieczeństwo IT.
- W ostatnich miesiącach, w rodzimych firmach telekomunikacyjnych obserwujemy zwiększone zainteresowanie tematyką bezpieczeństwa - mówi Jakub Bojanowski, partner w Dziale Zarządzania Ryzykiem Deloitte Polska, odpowiedzialny za usługi z zakresu bezpieczeństwa informacyjnego. Spodziewa się, że gros inwestycji będzie dotyczyła zarządzania tożsamością i centralizacji zarządzania dostępem do systemów. - W tym obszarze, w zasadzie we wszystkich branżach gospodarki, pozostajemy w tyle za Europą Zachodnią i Ameryką Północną - wyjaśnia Bojanowski.Zarządzanie tożsamością i dostępem do systemów i danych, jak wynika z raportu Deloitte, znalazło się wśród trzech najważniejszych inicjatyw w zakresie bezpieczeństwa informacyjnego na rok 2010 wskazanych przez firmy z branży TMT. Rok wcześniej kwestie te umieszczono na siódmej pozycji.