Nabywcą działającej od 1996 r. Promenady jest spółka Atrium European Real Estate, która wcześniej kupiła inne centra w Warszawie – np. Reduta i Targówek. Łączna liczba zarządzanych przez firmę nieruchomości w Polsce wzrosła do 19. Sprzedawcą jest brytyjski fundusz inwestycyjny Carpathian, który wcześniej w tym roku sprzedał także trzy centra w Łodzi, Toruniu i Sosnowcu za 40,2 mln euro. Fundusz kupił Promenadę w dwóch transakcjach w 2006 i 2009 r., za 144,5 mln euro. Na koniec roku 2009 Promenadę wyceniano na 157,5 mln euro.
Ostatecznie pozbywa się tego centrum za 169,5 mln euro. Dodatkowe 1,5 mln euro dostanie po odzyskaniu podatku VAT. – Promenada to nowoczesne centrum położone w pobliżu osiedli mieszkaniowych wyróżniających się wysokimi dochodami ludności, co w połączeniu z uznanymi najemcami gwarantuje osiąganie odpowiednio wysokiego dochodu – mówi Rachel Lavine, dyrektor zarządzający Atrium European Real Estate. Jak czytamy w komunikacie ta transakcja zostanie zrealizowana z wykorzystaniem finansowania dłużnego oraz kapitałowego. Ma zostać sfinalizowana w pierwszym kwartale 2011 r. Powierzchnia najmu brutto Promenady wynosi ponad 53,8 tys. mkw., z czego 41,8 tys. mkw. przeznaczono na powierzchnie handlowe rozmieszczone na trzech kondygnacjach. Centrum jest wynajęte w 94 proc.
Głównymi najemcami Promenady są delikatesy Alma oraz kino Cinema-City. Jest to jedyne duże centrum na warszawskiej Pradze i obok Klifu oraz Galerii Mokotów jest największym skupiskiem marek luksusowych.
Kolejna tak duża transakcja potwierdza, że na rynku nieruchomości komercyjnych sytuacja jest coraz lepsza. Transakcji jest znacznie więcej niż rok temu. W samym trzecim kwartale wartość transakcji według firmy doradczej CB Richard Ellis przekroczyła 450 mln euro, co dawało Polsce miejsce w ścisłej europejskiej czołówce. Wartość inwestycji w centra handlowe w Europie Środkowo-Wschodniej osiągnęła poziom 1,3 mld euro. Ponad połowa wszystkich inwestycji przeprowadzonych w naszym regionie od początku roku była przeprowadzona w Polsce.
Największą transakcją był zakup przez Unibail-Rodamco centrów handlowych Arkadia i Wileńska w Warszawie. Jej wartości nie podano, ale według szacunków tylko Arkadia mogła kosztować ponad 300 mln euro.