Reklama

Trasa Salomea - Wolica - będzie 300 mln?

Ważą się losy wielu dróg w Polsce. Forsowana jest droga S8 z Łodzi do Wrocławia, a zabiera się pieniądze Warszawie, m.in. na wylotówkę na Gdańsk i obwodnicę Marek

Aktualizacja: 28.12.2010 10:56 Publikacja: 28.12.2010 10:49

Trasa S8 Konotopa-Powązkowska. To jeden z nielicznych odcinków obwodnicy ekspresowej, który uniknął

Trasa S8 Konotopa-Powązkowska. To jeden z nielicznych odcinków obwodnicy ekspresowej, który uniknął cięć budżetowych

Foto: Fotorzepa, Radek Pasterski RP Radek Pasterski

Tak twierdzą przedstawiciele Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, którzy wręczyli wczoraj ministrowi infrastruktury Cezaremu Grabarczykowi petycję z podpisami warszawiaków. To sprzeciw wobec odchudzonego programu budowy dróg na lata 2011 – 2015. Na liście rezerwowej inwestycji do realizacji „po 2013 roku” znalazły się m.in. wylotówki z Warszawy na Kraków i Gdańsk oraz obwodnica Marek.

Skąd wziąć pieniądze na te trasy? Według SISKOM, ponad 6 mld zł w skali kraju można zaoszczędzić na inwestycjach, których nie uda się w terminie zacząć, np. trasie S8 między Łodzią – skąd pochodzi minister Grabarczyk – a Wrocławiem, rodzinnym miastem marszałka Grzegorza Schetyny.

– Budowy trasy S8 między „Grabarczykowem” i „Schetynowem” nie uda się rozpocząć przed 2013 rokiem, bo Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska właśnie uchyliła uzgodnienia. Resort powinien przesunąć te pieniądze na trasy w Warszawie – przekonuje prezes SISKOM Jan Jakiel.

Ministerstwo Infrastruktury po lobbingu prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz jest gotowe do ustępstw. Najprostsza wydaje się sprawa krótkiego odcinka wylotówki na Kraków Salomea – Wolica (od budowanego węzła w Al. Jerozolimskich do południowej obwodnicy). Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ma już nawet jego wykonawcę. – Budowa wylotówki na odcinku Salomea – Wolica jest przesądzona. Na ten cel znajdziemy 300 mln zł – obiecuje minister Grabarczyk.

Ten odcinek ułatwi zjazd z autostrady A2 i południowej obwodnicy Warszawy. To sukces, ale na razie połowiczny. Co z resztą trasy, która ma odciążyć drogę przez Janki i jaką przejeżdża 60 tys. aut na dobę – nie wiadomo.

Reklama
Reklama

Dla SISKOM obietnica resortu infrastruktury jest niewystarczająca. Stowarzyszenie walczy o wpisanie na listę podstawową innych tras, bez których warszawski układ drogowy będzie niepełny.

– Prace nad nową wylotówką na Gdańsk między Bemowem i Czosnowem z obejściem Łomianek są zaawansowane – twierdzi prezes SISKOM Jan Jakiel. – GDDKiA ma decyzję środowiskową, w opracowaniu jest projekt budowlany. Inwestycja mogłaby zostać zrealizowana w latach 2012 – 2014.

[b][link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/548028_Uratowac-obwodnice-stolicy.html]Czytaj więcej w Życiu Warszawy[/link][/b]

Tak twierdzą przedstawiciele Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji, którzy wręczyli wczoraj ministrowi infrastruktury Cezaremu Grabarczykowi petycję z podpisami warszawiaków. To sprzeciw wobec odchudzonego programu budowy dróg na lata 2011 – 2015. Na liście rezerwowej inwestycji do realizacji „po 2013 roku” znalazły się m.in. wylotówki z Warszawy na Kraków i Gdańsk oraz obwodnica Marek.

Skąd wziąć pieniądze na te trasy? Według SISKOM, ponad 6 mld zł w skali kraju można zaoszczędzić na inwestycjach, których nie uda się w terminie zacząć, np. trasie S8 między Łodzią – skąd pochodzi minister Grabarczyk – a Wrocławiem, rodzinnym miastem marszałka Grzegorza Schetyny.

Reklama
Biznes
USA chcą podwyżek cen leków w Europie. Trump naciska na koncerny farmaceutyczne
Biznes
E-aut przybywa, producenci mają kłopoty
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama