Popularne benefity dla menedżerów

Rynek benefitów dla menedżerów i pracowników zmienił się po kryzysie. Najbardziej popularne są szkolenia zawodowe

Publikacja: 31.07.2011 20:20

Szkolenia menedżerskie

Szkolenia menedżerskie

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Z badania "Świadczenia pozapłacowe w 2010 roku" Sedlak & Sedlak wynika, że najbardziej popularne i najbardziej rozpowszechnione są szkolenia zawodowe refundowane lub współfinansowane przez pracodawcę.

– To nic dziwnego, przedsiębiorca, gdy dokonuje przeglądu kosztów, zwraca uwagę na efektywność – tłumaczy Jeremi Mordasewicz, ekspert PKPP Lewiatan. Tłumaczy, że szkolenia zawodowe, kursy językowe czy inne formy edukacji, które podnoszą kwalifikacje, są korzystne dla firmy, ale też podnoszą pozycję pracownika na rynku. – Jeśli będzie odchodził, to nabyte umiejętności będą jego dodatkowymi atutami – dodaje ekspert.

Z badania firmy Sedlak & Sedlak wynika, że szkolenia zawodowe są dostępne dla 94 proc. menedżerów, 96 proc. średniego szczebla zarządzania oraz dla 89 proc. pracowników, którzy zarządzają mniejszymi zespołami. Rzadziej firmy oferują szkolenia językowe. Z nich przeciętnie może korzystać sześciu na dziesięciu menedżerów, dyrektorów i kierowników.

– Nawet w czasach kryzysu, gdy zmniejsza się benefity i wynagrodzenia, to nie zmienia się warunków zatrudnienia dla wąskiej grupy najbardziej potrzebnych pracowników.

W zeszłym roku najbardziej poszukiwanymi specjalistami byli sprzedawcy, a z kadry zarządzającej dyrektorzy finansowi – dodaje Mordasewicz.

Dodatkowo, na co zwracają uwagę socjolodzy, firmy, które wspierają dążenia pracowników do podnoszenia kwalifikacji, tworzą atmosferę profesjonalizmu. – Dla pracowników ważne jest poczucie, że firma w nich inwestuje – tłumaczy prof. Juliusz Gardawski z SGH.

 

 

Z badania "Świadczenia pozapłacowe w 2010 roku" Sedlak & Sedlak wynika, że najbardziej popularne i najbardziej rozpowszechnione są szkolenia zawodowe refundowane lub współfinansowane przez pracodawcę.

– To nic dziwnego, przedsiębiorca, gdy dokonuje przeglądu kosztów, zwraca uwagę na efektywność – tłumaczy Jeremi Mordasewicz, ekspert PKPP Lewiatan. Tłumaczy, że szkolenia zawodowe, kursy językowe czy inne formy edukacji, które podnoszą kwalifikacje, są korzystne dla firmy, ale też podnoszą pozycję pracownika na rynku. – Jeśli będzie odchodził, to nabyte umiejętności będą jego dodatkowymi atutami – dodaje ekspert.

Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem