Popularne benefity dla menedżerów

Rynek benefitów dla menedżerów i pracowników zmienił się po kryzysie. Najbardziej popularne są szkolenia zawodowe

Publikacja: 31.07.2011 20:20

Szkolenia menedżerskie

Szkolenia menedżerskie

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Z badania "Świadczenia pozapłacowe w 2010 roku" Sedlak & Sedlak wynika, że najbardziej popularne i najbardziej rozpowszechnione są szkolenia zawodowe refundowane lub współfinansowane przez pracodawcę.

– To nic dziwnego, przedsiębiorca, gdy dokonuje przeglądu kosztów, zwraca uwagę na efektywność – tłumaczy Jeremi Mordasewicz, ekspert PKPP Lewiatan. Tłumaczy, że szkolenia zawodowe, kursy językowe czy inne formy edukacji, które podnoszą kwalifikacje, są korzystne dla firmy, ale też podnoszą pozycję pracownika na rynku. – Jeśli będzie odchodził, to nabyte umiejętności będą jego dodatkowymi atutami – dodaje ekspert.

Z badania firmy Sedlak & Sedlak wynika, że szkolenia zawodowe są dostępne dla 94 proc. menedżerów, 96 proc. średniego szczebla zarządzania oraz dla 89 proc. pracowników, którzy zarządzają mniejszymi zespołami. Rzadziej firmy oferują szkolenia językowe. Z nich przeciętnie może korzystać sześciu na dziesięciu menedżerów, dyrektorów i kierowników.

– Nawet w czasach kryzysu, gdy zmniejsza się benefity i wynagrodzenia, to nie zmienia się warunków zatrudnienia dla wąskiej grupy najbardziej potrzebnych pracowników.

W zeszłym roku najbardziej poszukiwanymi specjalistami byli sprzedawcy, a z kadry zarządzającej dyrektorzy finansowi – dodaje Mordasewicz.

Dodatkowo, na co zwracają uwagę socjolodzy, firmy, które wspierają dążenia pracowników do podnoszenia kwalifikacji, tworzą atmosferę profesjonalizmu. – Dla pracowników ważne jest poczucie, że firma w nich inwestuje – tłumaczy prof. Juliusz Gardawski z SGH.

 

 

Z badania "Świadczenia pozapłacowe w 2010 roku" Sedlak & Sedlak wynika, że najbardziej popularne i najbardziej rozpowszechnione są szkolenia zawodowe refundowane lub współfinansowane przez pracodawcę.

– To nic dziwnego, przedsiębiorca, gdy dokonuje przeglądu kosztów, zwraca uwagę na efektywność – tłumaczy Jeremi Mordasewicz, ekspert PKPP Lewiatan. Tłumaczy, że szkolenia zawodowe, kursy językowe czy inne formy edukacji, które podnoszą kwalifikacje, są korzystne dla firmy, ale też podnoszą pozycję pracownika na rynku. – Jeśli będzie odchodził, to nabyte umiejętności będą jego dodatkowymi atutami – dodaje ekspert.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca