Dwa warianty strategii na lata 2012 – 2015 opracował zarząd Polskiej Telefonii Cyfrowej i teraz czeka na zgodę właściciela, aby wdrożyć któryś z nich – powiedział dziennikarzom Miroslav Rakowski, prezes spółki, która zarządza w Polsce siecią T-Mobile.
– Pierwszy wariant zakłada utrzymanie status quo, drugi zwiększanie udziału w rynku o 0,5-0,7 pkt. proc. rocznie. Czekamy na zielone światło (właściciela – red.) – poinformował Rakowski nie podając kosztów realizacji agresywniejszego z dwóch planów.
Według Rakowskiego, obecnie udział PTC w rynku pod względem przychodów to około 28,5 proc.
– W podstawowych wariantach strategii nie ma telewizji i przejęć – mówił, choć z drugiej strony nie wykluczał, że prędzej czy później to się stanie. Wskazywał, że potencjał wzrostowy mają obecnie sieci kablowe, telewizja w technologii internetowej (IPTV) dostarczana przez światłowód, czy w technologii VDSL (następcy ADSL, czyli najpopularniejszej obecnie u operatorów stacjonarnych). – Rynek telewizyjny w satelitach nie jest już rozwojowy – mówił Rakowski.
Przyznał też, że z punktu widzenia PTC technologia sieci kablowych jest dużo bardziej interesująca niż sieci miedziane (taką ma np. Netia). Z naszych informacji wynika, że na sprzedaż są obecnie m. in. Multimedia Polska. – Nie prowadzimy rozmów o przejęciu jakiejkolwiek sieci kablowej – zapewnił.