Reklama

T-Mobile, czyli 14 mln klientów

Polska Telefonia Cyfrowa na razie nie planuje przejęć, ale w przyszłości nie wyklucza wejścia kapitałowego do  operatorów telewizji kablowej

Publikacja: 03.10.2011 04:39

Miroslav Rakowski prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej

Miroslav Rakowski prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

Dwa warianty strategii na lata 2012 – 2015 opracował zarząd Polskiej Telefonii Cyfrowej i teraz czeka na zgodę właściciela, aby wdrożyć któryś z nich – powiedział dziennikarzom Miroslav Rakowski, prezes spółki, która zarządza w Polsce siecią T-Mobile.

– Pierwszy wariant zakłada utrzymanie status quo, drugi zwiększanie udziału w rynku o 0,5-0,7 pkt. proc. rocznie. Czekamy na zielone światło (właściciela – red.) – poinformował Rakowski nie podając kosztów realizacji agresywniejszego z dwóch planów.

Według Rakowskiego, obecnie udział PTC w rynku pod  względem przychodów to około 28,5 proc.

– W podstawowych wariantach strategii nie ma telewizji i przejęć – mówił, choć z drugiej strony nie wykluczał, że prędzej czy później to się stanie. Wskazywał, że potencjał wzrostowy mają obecnie sieci kablowe, telewizja w technologii internetowej (IPTV) dostarczana przez światłowód, czy w technologii VDSL (następcy ADSL, czyli najpopularniejszej obecnie u operatorów stacjonarnych). – Rynek telewizyjny w satelitach nie jest już rozwojowy – mówił Rakowski.

Przyznał też, że z punktu widzenia PTC technologia sieci kablowych jest dużo bardziej interesująca niż sieci miedziane (taką ma np. Netia). Z naszych informacji wynika, że na sprzedaż są obecnie m. in. Multimedia Polska. – Nie prowadzimy rozmów o przejęciu jakiejkolwiek sieci kablowej – zapewnił.

Reklama
Reklama

Prezes PTC spodziewa się, że 2012 r. przyniesie rynkowi komórkowemu po raz pierwszy widoczny obniżenie wartości. – Spodziewam się, że spadnie on o około 2 proc. w porównaniu z tym rokiem – mówił Rakowski. Bieżący rok, jego zdaniem, przyniesie branży na razie pierwszy sygnał spadkowy i rynek wspierany ciągle przez rozwijającego się operatora sieci Play skurczy się w sumie zaledwie o 0,5 proc.

Tym samym oczekiwania PTC co do stanu rynku w 2012 r. są bardziej pesymistyczne niż Telekomunikacji Polskiej. Szef TP Maciej Witucki zapowiedział w ubiegłym tygodniu stabilizację całego rynku telekomunikacyjnego, która przy topniejących przychodach telefonii stacjonarnej byłaby możliwa, gdyby segment komórkowy nadrabiał ten ubytek.

Prezes PTC spodziewa się natomiast, że rentowność operatorów w 2012 r. się poprawi. – W tym roku nasze przychody obniżą się o maksymalnie 2 proc. EBITDA będzie zbliżona do ubiegłorocznej – powiedział. W przyszłym roku przychody PTC także mogą się nieco skurczyć.

Jeszcze w tym roku liczba klientów sieci PTC wzrośnie i przekroczy 14 mln – zdradził też Rakowski. A to dlatego, że operator zmieni metodologię zliczania aktywnych kart SIM.. Ich ważność zostanie wydłużona o 12 miesięcy, po każdym zasileniu (tak jest już w Playu), co spowoduje, że tylko w IV kw. przybędzie ich w statystykach T-Mobile około 1 mln.

Dwa warianty strategii na lata 2012 – 2015 opracował zarząd Polskiej Telefonii Cyfrowej i teraz czeka na zgodę właściciela, aby wdrożyć któryś z nich – powiedział dziennikarzom Miroslav Rakowski, prezes spółki, która zarządza w Polsce siecią T-Mobile.

– Pierwszy wariant zakłada utrzymanie status quo, drugi zwiększanie udziału w rynku o 0,5-0,7 pkt. proc. rocznie. Czekamy na zielone światło (właściciela – red.) – poinformował Rakowski nie podając kosztów realizacji agresywniejszego z dwóch planów.

Pozostało jeszcze 81% artykułu
Reklama
Biznes
Prezydent USA wzywa prezesa Intela do dymisji. Trump: Ogromny konflikt interesów
Biznes
Nowy rekord liczby niewypłacalnych firm w Polsce
Biznes
Inwestorzy uznali, że Berkshire bez Buffetta to już nie to samo
Biznes
Elektrim znowu przedmiotem sporu. Zygmunt Solorz będzie go bronić przed dziećmi
Biznes
Największa stocznia wojenna Rosji bez pieniędzy na działalność
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama