Konsumenci chcą więcej elektroniki

Nie jest zaskoczeniem, że na czele listy planowanych w tym roku zakupów znalazły się smartfony.

Publikacja: 05.02.2013 01:17

Mimo spowolnienia gospodarczego konsumenci planują kolejne zakupy sprzętu.

Mimo spowolnienia gospodarczego konsumenci planują kolejne zakupy sprzętu.

Foto: Rzeczpospolita

W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.

Akurat w tym przypadku już dawno przestały one służyć jedynie do oglądania telewizji czy filmów na DVD. Dzięki bezpośredniej łączności z Internetem są dzisiaj raczej multimedialnymi centrami rozrywki – służą do oglądania różnych treści bezpośrednio z sieci czy do podłączania konsoli do gier.

Badanie na temat preferencji zakupowych wśród internautów z 11 krajów przeprowadziła firma Accenture. – Konsumenci koncentrują się na sprzętach wielofunkcyjnych, nie skupiają się na jednym systemie operacyjnych, tylko stosują wiele rozwiązań jednocześnie. Kiedy decydują się na zakup, sprawdzają wiele dostępnych opcji i dotyczy to obecnie w zasadzie wszystkich rynków – podaje firma w raporcie.

Ogólnie po kilku nie najlepszych latach rynek sprzedaży sprzętu elektronicznego na świecie zaczyna odzyskiwać wigor. Motorami jego rozwoju są zwłaszcza smartfony i tablety, których sprzedaż rośnie rekordowo.

W Polsce dynamika w przypadku tych dwóch kategorii zależnie od miesiąca przekracza nawet 100 proc. Dlatego cała branża sprzętu elektronicznego w okresie styczeń–listopad 2012 r. notowała wzrost sprzedaży o 7,2 proc. Na świecie mocno zyskują także telewizory.

Wzrost popytu to także efekt spadających cen w miarę wchodzenia na rynek sprzętu kolejnych generacji. Dla konsumentów zwłaszcza w Polsce ma to wciąż decydujące znaczenie, dlatego elektronika to najczęściej kupowana kategoria w Internecie, gdzie ceny są średnio o blisko 30 proc. niższe. Branża szacuje, że nawet 20 proc. sprzedaży tego typu produktów odbywa się już za pośrednictwem e-sklepów.

W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.

Akurat w tym przypadku już dawno przestały one służyć jedynie do oglądania telewizji czy filmów na DVD. Dzięki bezpośredniej łączności z Internetem są dzisiaj raczej multimedialnymi centrami rozrywki – służą do oglądania różnych treści bezpośrednio z sieci czy do podłączania konsoli do gier.

Materiał Promocyjny
Rockfin na fali wznoszącej
Biznes
Za dużo OZE w Polsce? Zakaz rosyjskiego gazu. Sukces Airbusa na Airshow w Paryżu
Biznes
Sprawiedliwa, konkurencyjna i akceptowalna dla przedsiębiorców transformacja
Biznes
Smartfon Trumpa ma kosztować 499 dolarów. CNBC: będzie produkowany w Chinach
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Amerykańska firma ukarana w Wielkiej Brytanii. Nie zapobiegła atakowi hakerów