Konsumenci chcą więcej elektroniki

Nie jest zaskoczeniem, że na czele listy planowanych w tym roku zakupów znalazły się smartfony.

Publikacja: 05.02.2013 01:17

Mimo spowolnienia gospodarczego konsumenci planują kolejne zakupy sprzętu.

Mimo spowolnienia gospodarczego konsumenci planują kolejne zakupy sprzętu.

Foto: Rzeczpospolita

W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.

Akurat w tym przypadku już dawno przestały one służyć jedynie do oglądania telewizji czy filmów na DVD. Dzięki bezpośredniej łączności z Internetem są dzisiaj raczej multimedialnymi centrami rozrywki – służą do oglądania różnych treści bezpośrednio z sieci czy do podłączania konsoli do gier.

Badanie na temat preferencji zakupowych wśród internautów z 11 krajów przeprowadziła firma Accenture. – Konsumenci koncentrują się na sprzętach wielofunkcyjnych, nie skupiają się na jednym systemie operacyjnych, tylko stosują wiele rozwiązań jednocześnie. Kiedy decydują się na zakup, sprawdzają wiele dostępnych opcji i dotyczy to obecnie w zasadzie wszystkich rynków – podaje firma w raporcie.

Ogólnie po kilku nie najlepszych latach rynek sprzedaży sprzętu elektronicznego na świecie zaczyna odzyskiwać wigor. Motorami jego rozwoju są zwłaszcza smartfony i tablety, których sprzedaż rośnie rekordowo.

W Polsce dynamika w przypadku tych dwóch kategorii zależnie od miesiąca przekracza nawet 100 proc. Dlatego cała branża sprzętu elektronicznego w okresie styczeń–listopad 2012 r. notowała wzrost sprzedaży o 7,2 proc. Na świecie mocno zyskują także telewizory.

Wzrost popytu to także efekt spadających cen w miarę wchodzenia na rynek sprzętu kolejnych generacji. Dla konsumentów zwłaszcza w Polsce ma to wciąż decydujące znaczenie, dlatego elektronika to najczęściej kupowana kategoria w Internecie, gdzie ceny są średnio o blisko 30 proc. niższe. Branża szacuje, że nawet 20 proc. sprzedaży tego typu produktów odbywa się już za pośrednictwem e-sklepów.

W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.

Akurat w tym przypadku już dawno przestały one służyć jedynie do oglądania telewizji czy filmów na DVD. Dzięki bezpośredniej łączności z Internetem są dzisiaj raczej multimedialnymi centrami rozrywki – służą do oglądania różnych treści bezpośrednio z sieci czy do podłączania konsoli do gier.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca