Reklama

Konsumenci chcą więcej elektroniki

Nie jest zaskoczeniem, że na czele listy planowanych w tym roku zakupów znalazły się smartfony.

Publikacja: 05.02.2013 01:17

Mimo spowolnienia gospodarczego konsumenci planują kolejne zakupy sprzętu.

Mimo spowolnienia gospodarczego konsumenci planują kolejne zakupy sprzętu.

Foto: Rzeczpospolita

W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.

Akurat w tym przypadku już dawno przestały one służyć jedynie do oglądania telewizji czy filmów na DVD. Dzięki bezpośredniej łączności z Internetem są dzisiaj raczej multimedialnymi centrami rozrywki – służą do oglądania różnych treści bezpośrednio z sieci czy do podłączania konsoli do gier.

Badanie na temat preferencji zakupowych wśród internautów z 11 krajów przeprowadziła firma Accenture. – Konsumenci koncentrują się na sprzętach wielofunkcyjnych, nie skupiają się na jednym systemie operacyjnych, tylko stosują wiele rozwiązań jednocześnie. Kiedy decydują się na zakup, sprawdzają wiele dostępnych opcji i dotyczy to obecnie w zasadzie wszystkich rynków – podaje firma w raporcie.

Ogólnie po kilku nie najlepszych latach rynek sprzedaży sprzętu elektronicznego na świecie zaczyna odzyskiwać wigor. Motorami jego rozwoju są zwłaszcza smartfony i tablety, których sprzedaż rośnie rekordowo.

W Polsce dynamika w przypadku tych dwóch kategorii zależnie od miesiąca przekracza nawet 100 proc. Dlatego cała branża sprzętu elektronicznego w okresie styczeń–listopad 2012 r. notowała wzrost sprzedaży o 7,2 proc. Na świecie mocno zyskują także telewizory.

Reklama
Reklama

Wzrost popytu to także efekt spadających cen w miarę wchodzenia na rynek sprzętu kolejnych generacji. Dla konsumentów zwłaszcza w Polsce ma to wciąż decydujące znaczenie, dlatego elektronika to najczęściej kupowana kategoria w Internecie, gdzie ceny są średnio o blisko 30 proc. niższe. Branża szacuje, że nawet 20 proc. sprzedaży tego typu produktów odbywa się już za pośrednictwem e-sklepów.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama