W tym roku aż 41 proc. ankietowanych deklaruje, że chce kupić właśnie tego rodzaju sprzęt. Z kolei tablety wskazał niemal co czwarty. Jednak wysoko notowane są wciąż skazane już przez branżę na powolne zapomnienie komputery czy także telewizory.
Akurat w tym przypadku już dawno przestały one służyć jedynie do oglądania telewizji czy filmów na DVD. Dzięki bezpośredniej łączności z Internetem są dzisiaj raczej multimedialnymi centrami rozrywki – służą do oglądania różnych treści bezpośrednio z sieci czy do podłączania konsoli do gier.
Badanie na temat preferencji zakupowych wśród internautów z 11 krajów przeprowadziła firma Accenture. – Konsumenci koncentrują się na sprzętach wielofunkcyjnych, nie skupiają się na jednym systemie operacyjnych, tylko stosują wiele rozwiązań jednocześnie. Kiedy decydują się na zakup, sprawdzają wiele dostępnych opcji i dotyczy to obecnie w zasadzie wszystkich rynków – podaje firma w raporcie.
Ogólnie po kilku nie najlepszych latach rynek sprzedaży sprzętu elektronicznego na świecie zaczyna odzyskiwać wigor. Motorami jego rozwoju są zwłaszcza smartfony i tablety, których sprzedaż rośnie rekordowo.
W Polsce dynamika w przypadku tych dwóch kategorii zależnie od miesiąca przekracza nawet 100 proc. Dlatego cała branża sprzętu elektronicznego w okresie styczeń–listopad 2012 r. notowała wzrost sprzedaży o 7,2 proc. Na świecie mocno zyskują także telewizory.