Reklama
Rozwiń

Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał

Pepco sprzedaje Poundland funduszowi Gordon Brothers. Cena jest symboliczna, a w praktyce Pepco do transakcji dopłaci. Ale to i tak dobra wiadomość. Zarząd zasygnalizował też dalsze zmiany w strukturze aktywów.

Publikacja: 12.06.2025 10:41

Pepco

Pepco

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Notowania Pepco na giełdzie wczoraj szły mocno w górę, a dziś też dominuje popyt. Pepco potwierdziło informacje, które wczoraj były jeszcze nieoficjalne – chodzi o zmiany w strukturze grupy. Pepco znalazło kupca na podupadającą sieć Poundland. Nabywcą jest fundusz Gordon Brothers.

- Uzgodniona sprzedaż Poundland stanowi ważny kamień milowy w naszym planie strategicznym, mającym na celu odejście od kategorii produktów FMCG i skoncentrowanie się głównie na marce Pepco, czyli naszym biznesie odzieżowym i towarów ogólnego przeznaczenia, o wyższej marży- komentuje Stephan Borchert, prezes Pepco Group.

Za jaką cenę Pepco sprzedaje Poundland

Wartości transakcji nie podano. Wiadomo natomiast, że mowa o symbolicznej kwocie. Podano też, że pożyczki Pepco, będące częścią ogólnego wsparcia finansowego, pozostają w mocy pomiędzy grupą Pepco (jako pożyczkodawcą) a Poundland (jako pożyczkobiorcą).

W ramach transakcji Gordon Brothers, Grupa Pepco i Poundland zgodziły się przedstawić plan restrukturyzacji. Jeżeli proponowana restrukturyzacja zostanie zatwierdzona przez sąd, Pepco spodziewa się uzyskać mniejszościowy udział inwestycyjny w Poundland, co umożliwi grupie uczestnictwo w długoterminowym potencjale tworzenia wartości przez Poundland.

Czytaj więcej

Długa kolejka do sprzedaży Pepco
Reklama
Reklama

W ostatnim roku finansowym biznes Poundland miał 33-proc. udział w przychodach grupy, ale wypracował jedynie 5 proc. wyniku EBITDA. Pepco oczekuje, że transakcja poprawi dynamikę przychodów grupy, zwiększy rentowności i marże, a także wpłynie na silniejszą generację przepływów pieniężnych, co powinno być korzystne dla akcjonariuszy. Analitycy też uważają, że pozbycie się tego biznesu będzie dla Pepco korzystne.

Co planuje Pepco. Co będzie z siecią Dealz?

Poundland zatrudnia około 16 000 pracowników w ponad 800 sklepach w w Wielkiej Brytanii, na Wyspie Man oraz w Irlandii. Zarząd grupy podkreśla, że Poundland pozostaje kluczowym graczem na detalicznym rynku dyskontowym w Wielkiej Brytanii, obsługując miliony klientów rocznie. Wszystkie sklepy, pracownicy, aktywa i zobowiązania związane z biznesem Poundland zostaną w ramach transakcji przeniesione na własność Gordon Brothers.

Czytaj więcej

Sklepy walczą o szkolne wydatki rodziców, nie tylko na zeszyty. Rozgrywka o ponad 5 mld zł

Pepco Group miało w pierwszym półroczu zakończonym 31 marca 2025 r. 3,3 mld euro przychodów i 460 mln euro EBITDA wobec 3,2 mld euro przychodów i 487 mln euro EBITDA przed rokiem. Poundland nadal ciążyło wynikom grupy. Prognozy dla tej sieci poszły w dół. Natomiast marki Pepco i Dealz radzą sobie dobrze. Motorem rozwoju grupy jest głównie ta pierwsza. Co ciekawe, Pepco zasygnalizowało, że możliwe są dalsze roszady w grupie. Czy opuści ją też Dealz?

„Transakcja (dotycząca Poundland - red.) stanowi kluczowy, strategiczny krok w kierunku odejścia od kategorii towarów FMCG, z równoczesnym rozważaniem możliwego odłączenia z grupy dobrze funkcjonującej spółki Dealz Poland w średnim okresie, co tworzy jeszcze prostszą strukturę, mającą na celu zwiększenie wartości dla akcjonariuszy”- czytamy w komunikacie.

Pepco zadebiutowało na giełdzie w Warszawie wiosną 2021 r. Akcje w IPO sprzedawano po 40 zł. Obecnie kosztują 19 zł. Wycena całej firmy wynosi prawie 11 mld zł.

Notowania Pepco na giełdzie wczoraj szły mocno w górę, a dziś też dominuje popyt. Pepco potwierdziło informacje, które wczoraj były jeszcze nieoficjalne – chodzi o zmiany w strukturze grupy. Pepco znalazło kupca na podupadającą sieć Poundland. Nabywcą jest fundusz Gordon Brothers.

- Uzgodniona sprzedaż Poundland stanowi ważny kamień milowy w naszym planie strategicznym, mającym na celu odejście od kategorii produktów FMCG i skoncentrowanie się głównie na marce Pepco, czyli naszym biznesie odzieżowym i towarów ogólnego przeznaczenia, o wyższej marży- komentuje Stephan Borchert, prezes Pepco Group.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Reklama
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Handel
Grupa VRG na zakupach. W.Kruk przejmie znaną sieć butików
Handel
Trump przesunął deadline dla ceł na 1 sierpnia
Handel
Cła będą wyższe od zapowiadanych? Donald Trump: Zaczynamy wysyłać listy do krajów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama