Pepco ma kupca na część aktywów? Mamy komentarz spółki

Pepco prowadzi rozmowy z funduszem Gordon Brothers w sprawie sprzedaży sieci Poundland – podaje Sky News. Podobno transakcja ma zostać dopięta jeszcze w tym tygodniu.

Publikacja: 11.06.2025 13:42

Pepco

Pepco

Foto: Fotorzepa, Jakub Czermiński

Na warszawskiej giełdzie indeksy dziś spadają. Wśród dużych spółek pozytywie wyróżnia się sieć sklepów Pepco. Jej akcje drożeją o ponad 6 proc. do 18,8 zł przy wysokim obrocie. Od rana właściciela zmieniły już papiery o wartości przekraczającej 57 mln zł.

Inwestorzy w ten sposób reagują na nieoficjalne wieści dotyczące sprzedaży sieci Poundland, która radzi sobie kiepsko i już od dłuższego czasu obciąża wyniki grupy. Według Sky News Pepco znalazło kupca na tę sieć.

Poprosiliśmy Pepco o komentarz i weryfikację informacji podanej przez Sky News.

- Obecnie głównym celem Grupy Pepco i doradców jest potencjalna sprzedaż Poundland. Proces jest w toku – odpowiedziało biuro prasowe Pepco Group.

Kto kupi sieć Poundland od Pepco

Z nieoficjalnych informacji wynika, że Pepco prowadzi rozmowy z funduszem inwestycyjnym Gordon Brothers, wyspecjalizowanym w restrukturyzacji i zarządzaniu aktywami z branży handlowej.

W ramach potencjalnej umowy, Pepco ma przeznaczyć ośmiocyfrową kwotę (w funtach) na sfinansowanie bieżącej działalności Poundlandu, co pozwoliłoby utrzymać działalność operacyjną sieci po jej sprzedaży – informuje Sky News. Podobno transakcja ma zostać dopięta w najbliższym czasie – jeszcze w tym tygodniu. Przy czym Sky News zastrzega, że nie ma pewności czy przejęcie dojdzie do skutku, bo możliwe są także inne scenariusze.

Jakie plany ma Pepco

W marcu 2025 r. Pepco ogłosiło, że rozważa wszystkie strategiczne opcje wydzielenia Poundland z grupy w roku obrotowym 2025, w tym potencjalną sprzedaż. Władze Pepco zasygnalizowały, że spółka odchodzi od dóbr szybko zbywalnych na rzecz prostszej działalności skoncentrowanej na odzieży i towarach powszechnego użytku. W maju potwierdzono, że grupa nadal sprawdza możliwości wyjścia z inwestycji w Poundland i że trwają w tej sprawie rozmowy.

Zgodnie z obniżonymi na ten rok finansowy prognozami dla Poundland, grupa oczekuje że EBITDA Poundland wyniesie od około 0 do około 20 mln euro, w porównaniu z poprzednimi prognozami na poziomie 50-70 mln euro. To symbolicznie pokazuje z jakimi problemami mierzy się Poundland. Natomiast marki Pepco i Dealz radzą sobie dobrze. Motorem rozwoju grupy jest głównie ta pierwsza.

Celem na 2025 r. jest otwarcie około 250 nowych sklepów, przy czym otwarcia dotyczyć będą głównie marki Pepco w regionie Europy Środkowo-Wschodniej.

Pepco zadebiutowało na GPW w maju 2021 r. Akcje w IPO sprzedawano po 40 zł. Od tego czasu potaniały o ponad połowę.

Na warszawskiej giełdzie indeksy dziś spadają. Wśród dużych spółek pozytywie wyróżnia się sieć sklepów Pepco. Jej akcje drożeją o ponad 6 proc. do 18,8 zł przy wysokim obrocie. Od rana właściciela zmieniły już papiery o wartości przekraczającej 57 mln zł.

Inwestorzy w ten sposób reagują na nieoficjalne wieści dotyczące sprzedaży sieci Poundland, która radzi sobie kiepsko i już od dłuższego czasu obciąża wyniki grupy. Według Sky News Pepco znalazło kupca na tę sieć.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Handel
Pepco sprzedaje podupadającą sieć. Wysyła też w rynek ciekawy sygnał
Handel
LPP tnie roczną prognozę. To nie tylko wina pogody
Handel
Jest porozumienie USA-Chiny. Widmo wojny handlowej oddalone
Handel
Polskie e-sklepy eksportują coraz więcej. Korzystają z platformy Amazon
Handel
Ceny rosną, ale znacznie wolniej. To jednak zbyt szybko, by Polacy zaczęli kupować