Bardzo dobra sprzedaż przyczep rolniczych.

Pierwszy kwartał 2013 roku na rynku przyczep rolniczych został zamknięty z bardzo dobrym wynikiem sprzedaży. Po pierwszych trzech miesiącach zarejestrowano prawie 8 proc. więcej przyczep niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – informuje agencja Martin&Jacob monitorująca rynek rolniczy.

Publikacja: 18.04.2013 12:03

Tymczasem apogeum sprzedaży nastąpi dopiero na przełomie czerwca i lipca.

W marcu zarejestrowano 684 nowe przyczepy rolnicze (o 27 sztuk więcej niż w analogicznym czasie rok temu) i jest to rezultat o 13 proc. lepszy niż w lutym. Od stycznia zarejestrowano już 1847 przyczep rolniczych, o 132 sztuki więcej niż w pierwszym kwartale 2012 roku.

- W tej chwili rolnicy kupują głównie te przyczepy, które są dostępne na placach u dilerów. Możemy wyróżnić dwie grupy kupujących: pierwsza z nich to rolnicy, którzy kupuja za własne środki, a druga, to osoby czekające na dotacje z ostatniego rozdania funduszy unijnych które zostaną przyznane w połowie roku. Możemy się zatem spodziewać, ze sprzedaż wzrośnie wtedy jeszcze bardziej– mówi Michał Poźniak, manager projektu AgriTrac w Martin&Jacob.

Na pozycji lidera pod względem sprzedaży znajduje się firma Pronar. Zamknęła pierwszy kwartał

ze sprzedażą na poziomie 479 sztuk. Wzrost procentowy jej udziału w rynku sięgnął blisko 40 proc. Produkcja własna osiągnęła drugą pozycję w zestawieniu i stale cieszy się rosnącym zainteresowaniem kupujących, sprzedano 453 sztuki przyczep. Na trzecim miejscu znalazł się Metal-Fach, który w ciągu trzech miesięcy zarejestrował 215 przyczep. W marcu sprzedano 77 sztuk (o 11 więcej niż w lutym), biorąc pod uwagę analogiczny okres ubiegłego roku rezultat pogorszył się o 27 sztuk. Udział w rynku zmalał zaś o prawie 23 proc.

Polscy producenci zdecydowanie wygrywają walkę o klienta. Po pierwszym kwartale obce marki stanowią zaledwie 3 proc. wśród wszystkich tych, po które sięgali kupujący. Wśród dwudziestu najlepiej sprzedających się marek tylko trzy nie pochodziły z rodzimego rynku, zaś wśród pierwszej dziesiątki najchętniej wybieranych producentów nie ma ani jednego pochodzącego z zagranicy.

Największym zainteresowaniem kupujących cieszą się przyczepy o dużej ładowności – od 10 do 12 ton. W marcu zarejestrowano 165 sztuk, zaś w całym pierwszym kwartale 426. Udział rynkowy wzrósł o ponad 16 proc. od początku roku. Najpopularniejszym modelem na przestrzeni ostatnich trzech miesięcy okazał się DB12000 marki Metaltech o ładowności 12 ton. Kolejnymi najczęściej wybieranymi były odpowiednio: przyczepy produkcji własnej oraz ECO10, również firmy Metaltech.

Po pierwszym kwartale już wiadomo, że trend w województwach nie zmienił się i pozostał taki sam jak w poprzednich miesiącach. Zdecydowanym liderem w sprzedaży przyczep rolniczych niezmiennie pozostaje województwo mazowieckie, w którym w samym marcu zarejestrowano 95 sztuk, zaś w ciągu trzech miesięcy 255 sztuk. Na drugim miejscu po trzech pierwszych miesiącach roku znajduje się województwo wielkopolskie, które ustanowiło sprzedaż na poziomie 249 sztuk. Na trzecim miejscu uplasowało się województwo łódzkie – zarejestrowano 205 przyczep w pierwszym kwartale. Natomiast w województwie lubelskim, w samym marcu sprzedano 78 sztuk (o 10 więcej niż w łódzkim), zaś kwartał zamknięto na poziomie 175 sztuk.

Tymczasem apogeum sprzedaży nastąpi dopiero na przełomie czerwca i lipca.

W marcu zarejestrowano 684 nowe przyczepy rolnicze (o 27 sztuk więcej niż w analogicznym czasie rok temu) i jest to rezultat o 13 proc. lepszy niż w lutym. Od stycznia zarejestrowano już 1847 przyczep rolniczych, o 132 sztuki więcej niż w pierwszym kwartale 2012 roku.

Pozostało jeszcze 89% artykułu
Biznes
Rosjanie chcą się zabrać z Muskiem na Marsa. Sami nie dadzą rady
Biznes
Portugalia rezygnuje z amerykańskich F35. Stawia na europejskie myśliwce
Biznes
Huawei o aferze w Parlamencie Europejskim. Jest pierwsze nazwisko
Biznes
Ulubiony oligarcha Kremla pozostanie na liście sankcyjnej UE. Oto kto z niej zniknie
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Biznes
Krok w stronę produkcji amunicji 155 mm w Polsce. Będzie linia do elaboracji
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń