Marka Lego znana jest dzieciom na całym świecie, ale jeszcze dekadę temu firma walczyła z kryzysem. Sprzedaż spadła o 26 proc. a strata firmy w 2003 r. wyniosła 1,4 mld koron.
Obecnie po cięciach kosztów, zmianach w zarządzie, producent klocków odbudował swoją pozycję światowego potentata zabawek dla dzieci. W ubiegłym roku zysk firmy wzrósł o 9 proc. do 6.1 mld koron (1.1 mld dol.) , sprzedaż wzrosła do 25,3 mld koron (4.5 mld dol.) . – Takie zwiększenie sprzedaży w ciągu dziesięciu lat to niesamowite osiągnięcie – powiedział prezes Lego Joergen Vig Knudstorp. – Jesteśmy przekonani, że zmieniamy życie dzieci, a sprzedaż zabawek za ubiegły rok nas w tym utwierdza – dodał.
Szczególnie wzrosła sprzedaż produktów firmy w Azji. Firmie pomogły nowe zestawy tematycznie powiązane ze znanymi filmami czy serialami, np. mega-zestaw na 25-lecie Simpsonów.
Wzrostowi przychodów pomoże też pierwszy pełnometrażowy film kinowy w wersji 3D pod tytułem Lego Przygoda (The Lego Movie – org.), przedstawiający przygody postaci ze świata klocków. Film okazał się niespodziewanie sukcesem, Warner Brothers zamierza nakręcić sequel w 2017 r.
Konkurent Duńczyków amerykańska firma Mattel, producent lalek Barbie, zarobiła w ubiegłym roku 903.9 mln dol., przychody firmy zwiększyły się w ujęciu rocznym jedynie o 1 proc. do 6.5 mld. dol.