Nowa klasa ekonomiczna premium w Lufthansie

Największy niemiecki przewoźnik wprowadza do swojej oferty nową klasę; ekonomiczną premium. Spółka chce w ten sposób dogonić szybko rosnących rywali z Bliskiego Wschodu.

Publikacja: 05.03.2014 18:00

Lufthansa podała, że podróże w nowej klasie będą możliwe od listopada na długich trasach,  do Waszyngtonu, Los Angeles oraz Hongkongu samolotami B747-8. Niemcy dołączyli do ok.40 innych linii lotniczych, m.in British Airways, Qantas oraz LOT, które już oferują taką klasę. Jej koncepcja pojawiła się ponad 10 lat temu.

Szef działu przewozów pasażerskich w LH, Jens Bichof powiedział, że kierownictwo linii spędziło wiele bezsennych nocy na zastanawianiu się, czy wprowadzać klasę ekonomiczną premium, ale teraz jest zadowolone, że podwyższono jakość klasy biznes, co oznacza, że istnieje dostateczna różnica między nią a klasą ekonomiczną dla wprowadzenia klasy ekonomicznej premium. Jego zdaniem nowy produkt jest dostatecznie wysokiej jakości, która pozwoli linii przechwycić klientów od rywali.

Powrotny lot klasą ekonomiczną premium, z wyższym limitem bagażu, zapewniającą więcej miejsca i większe monitory dla korzystania z rozrywek, będzie kosztować średnio o 600 euro więcej od zwykłego biletu klasy ekonomicznej, a znacznie mniej od średniej dopłaty 2 tys. euro do miejsca w klasie biznes - wyjaśnił Bischof.

- Największym pytaniem teraz jest, czy firmy będą korzystać z tej klasy w podróżach służbowych swych pracowników - stwierdził doradca lotniczy w Airbourne, Gerald Wissel.

Bischof podał, że ok.70 proc. podróżujących służbowo korzysta teraz  z klasy ekonomicznej. - Wierzymy, że potencjał przesiadania się z klasy ekonomicznej do ekonomicznej premium jest znacznie większy od sprzedaży miejsc w pełnej klasie biznes z rozkładanymi fotelami - powiedział zgromadzonym na targach turystycznych ITB w Berlinie.

Bischof poinformował, że przewoźnik inwestuje 3 mld euro w ulepszenie produktu dla klientów, nie licząc 36 mld euro przeznaczonych na zakup nowych samolotów. Inwestycja w klasę ekonomiczną premium wyniesie 170 mln euro, a w podniesienie komfortu w klasie biznes miliard euro.

Zdaniem analityka z firmy Davy, Stephena Furlonga, istotne dla Lufthansy jest inwestowanie w produkt nawet w czasie cięcia kosztów.  - Oni chcą być pierwszą 5-gwiazdkową linią w Europie. Podobnie jak wiele niemieckich firm w innych sektorach nie będą mieć nigdy najniższych kosztów, więc niech lepiej mają lepszy produkt od innych - powiedział mając na myśli starania Lufthansy i uzyskanie oceny 5  gwiazdek od firmy oceniającej linie lotnicze Skytrax. Do grona "5-gwiazdkoców" należą m.in. Singapore Airlines i Cathay Airlines.

Lufthansa podała, że na kasę ekonomiczną premium przypadnie ok.10 proc. miejsc w lotach dalekiego  zasięgu i będzie z niej korzystać ok.1,5 mln podróżnych rocznie. W ciągu roku wszystkie 106 samolotów szerokokadłubowych będzie dysponować ta klasą. Bischof dodał, że Lufthansa nie planuje obecnie jej  wprowadzania na trasach krótkich i średnich czy w innych liniach należących do jej grupy np. w  Austrian Airlines.

Lufthansa podała, że podróże w nowej klasie będą możliwe od listopada na długich trasach,  do Waszyngtonu, Los Angeles oraz Hongkongu samolotami B747-8. Niemcy dołączyli do ok.40 innych linii lotniczych, m.in British Airways, Qantas oraz LOT, które już oferują taką klasę. Jej koncepcja pojawiła się ponad 10 lat temu.

Szef działu przewozów pasażerskich w LH, Jens Bichof powiedział, że kierownictwo linii spędziło wiele bezsennych nocy na zastanawianiu się, czy wprowadzać klasę ekonomiczną premium, ale teraz jest zadowolone, że podwyższono jakość klasy biznes, co oznacza, że istnieje dostateczna różnica między nią a klasą ekonomiczną dla wprowadzenia klasy ekonomicznej premium. Jego zdaniem nowy produkt jest dostatecznie wysokiej jakości, która pozwoli linii przechwycić klientów od rywali.

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!