Kraków-Przemyśl w 3 godziny

W przyszłym roku rusza kolejny etap inwestycji na linii kolejowej łączącej Kraków z Przemyślem. Potrwają do 2018 roku i przywrócą prędkość pociągów do 120 kilometrów na godzinę. W rezultacie czas podróży pomiędzy obydwoma miastami skróci się do 3 godzin.

Publikacja: 20.11.2015 11:26

Kraków-Przemyśl w 3 godziny

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski Bartek Sadowski

Część niezbędnych inwestycji została już zrealizowana, inne wciąż jeszcze trwają. Na przebudowę linii pomiędzy Rzeszowem a Przemyślem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już przeszło ćwierć miliarda złotych. Zmodernizowano na tym odcinku prawie 140 kilometrów torów. Do tego wyremontowano 47 mostów, wiaduktów i przepustów, przebudowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych m.in. w miejscowości Krzemienica, Grzęska i Kosina, poprawiono także stan techniczny 65 kilometrów sieci trakcyjnej.

Poprawia się obsługa podróżnych na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżno oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska i Pełkinie. W tym roku PLK za ponad 25 mln zł modernizuje stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko. Na stacji w Jarosławiu powstaje dłuższy 400-metrowy peron. Będzie miał nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Remont wiaduktu i przejścia podziemnego zwiększy bezpieczeństwo korzystających ze stacji. Pojawią się udogodnienia dla niepełnosprawnych. W Przemyślu remont przejścia poprawi dostęp do peronów, a wymiana szyn usprawni obsługę ruchu pociągów. Tu także niepełnosprawnym będzie łatwiej dostać się do pociągu.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem