Reklama
Rozwiń

Kraków-Przemyśl w 3 godziny

W przyszłym roku rusza kolejny etap inwestycji na linii kolejowej łączącej Kraków z Przemyślem. Potrwają do 2018 roku i przywrócą prędkość pociągów do 120 kilometrów na godzinę. W rezultacie czas podróży pomiędzy obydwoma miastami skróci się do 3 godzin.

Publikacja: 20.11.2015 11:26

Kraków-Przemyśl w 3 godziny

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski Bartek Sadowski

Część niezbędnych inwestycji została już zrealizowana, inne wciąż jeszcze trwają. Na przebudowę linii pomiędzy Rzeszowem a Przemyślem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już przeszło ćwierć miliarda złotych. Zmodernizowano na tym odcinku prawie 140 kilometrów torów. Do tego wyremontowano 47 mostów, wiaduktów i przepustów, przebudowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych m.in. w miejscowości Krzemienica, Grzęska i Kosina, poprawiono także stan techniczny 65 kilometrów sieci trakcyjnej.

Poprawia się obsługa podróżnych na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżno oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska i Pełkinie. W tym roku PLK za ponad 25 mln zł modernizuje stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko. Na stacji w Jarosławiu powstaje dłuższy 400-metrowy peron. Będzie miał nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Remont wiaduktu i przejścia podziemnego zwiększy bezpieczeństwo korzystających ze stacji. Pojawią się udogodnienia dla niepełnosprawnych. W Przemyślu remont przejścia poprawi dostęp do peronów, a wymiana szyn usprawni obsługę ruchu pociągów. Tu także niepełnosprawnym będzie łatwiej dostać się do pociągu.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI