Część niezbędnych inwestycji została już zrealizowana, inne wciąż jeszcze trwają. Na przebudowę linii pomiędzy Rzeszowem a Przemyślem Polskie Linie Kolejowe przeznaczyły już przeszło ćwierć miliarda złotych. Zmodernizowano na tym odcinku prawie 140 kilometrów torów. Do tego wyremontowano 47 mostów, wiaduktów i przepustów, przebudowano 50 przejazdów kolejowo-drogowych m.in. w miejscowości Krzemienica, Grzęska i Kosina, poprawiono także stan techniczny 65 kilometrów sieci trakcyjnej.

Poprawia się obsługa podróżnych na stacjach Strażów, Łańcut, Rogóżno oraz na przystankach Rzeszów Załęże, Krzemienica, Głuchów, Kosina, Grzęska i Pełkinie. W tym roku PLK za ponad 25 mln zł modernizuje stacje Jarosław i Przemyśl oraz szlaki Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko. Na stacji w Jarosławiu powstaje dłuższy 400-metrowy peron. Będzie miał nowe wiaty, oświetlenie i tablice informacyjne. Remont wiaduktu i przejścia podziemnego zwiększy bezpieczeństwo korzystających ze stacji. Pojawią się udogodnienia dla niepełnosprawnych. W Przemyślu remont przejścia poprawi dostęp do peronów, a wymiana szyn usprawni obsługę ruchu pociągów. Tu także niepełnosprawnym będzie łatwiej dostać się do pociągu.

Na szlaku Żurawica – Przemyśl i Przemyśl – Hurko wymieniane są szyny, remontowane jest pięć mostów i jeden wiadukt. PO zakończeniu tych prac pociągi będą mogły przyspieszyć z obecnych 60 kilometrów na godzinę do nawet 120 kilometrów na godzinę.

W nowej unijnej perspektywie PLK będzie realizować w całym kraju program inwestycyjny wart blisko 70 miliardów złotych. Efektem będzie skrócenie czasu przejazdów i poprawa bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Przyjęty we wrześniu przez rząd Krajowy Program Kolejowy ma dać inwestorowi dwukrotnie więcej pieniędzy na kolej niż w kończącej się perspektywie finansowej. Nowe inwestycje przyniosą podniesienie prędkości i przepustowości przede wszystkim na szlakach towarowych.