Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 14.03.2024 06:13 Publikacja: 22.02.2024 03:00
Krzysztof Bolesta, wiceminister klimatu i środowiska
Foto: PAP/Piotr Nowak
Mogę jedynie spekulować: będziemy bliżej wartości unijnych, gdy zaczną się wyrównywać ceny samochodów elektrycznych i spalinowych. Przełomową datą będzie rok 2035, wyznaczony jako graniczny dla sprzedaży nowych aut spalinowych. Ale ważne będzie także tempo bogacenia się społeczeństwa, nadganianie opóźnień Polski wobec najbardziej rozwiniętych krajów w UE. Zaczęliśmy z niskiego poziomu kultury motoryzacyjnej, biorąc pod uwagę to, czym jeździmy. Pamiętam moment zniesienia akcyzy na import używanych samochodów po wejściu do UE i zalew nimi polskich dróg. Sądzę, że gdyby ktoś wtedy pomyślał inaczej, nie byłoby w mentalności tego przeświadczenia, że w gospodarstwie domowym trzeba mieć dwa lub nawet trzy stare auta, bo są tanie, a ich standardy środowiskowe nie mają znaczenia.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Motorowy superjacht objętego sankcjami rosyjskiego miliardera Andrieja Mielniczenki, wyceniany na około 200 mln...
Firmy odchodzą od pracy zdalnej, Chiny umacniają kontrolę nad surowcami krytycznymi, a Polska rozwija własne mod...
Polskie firmy wciąż nie są gotowe na unijną dyrektywę NIS2, niemiecki rząd przyjmuje pakiet modernizacyjny, a Ko...
Polski rynek kurierski jest tak duży, że Poczta Polska może zarabiać na nim, wchodząc we współpracę z Orlen Pacz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas