Materiał powstał we współpracy z Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych
Tegoroczna, trzecia już, edycja szkoleń przebiegała pod tytułem „Akademia Liderów – jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty w zespole?”. Głównym jej celem był rozwój niezbędnych w pracy menedżerów umiejętności przywódczych i zarządczych. W pierwszym etapie szkoleń przeznaczonych dla kadry zarządzającej regionalnych organizacji turystycznych udział wzięło 16 osób, po jednej z każdego województwa. Z drugiego etapu szkoleń przewidzianego dla liderów z lokalnych stowarzyszeń i samorządów skorzystało z kolei 101 osób.
Zwiększyć efekty, nie tracąc komfortu pracy
Co się kryje za talentem do zarządzania? – Chociażby tak zwana odwaga menedżerska, czyli zdolność podejmowania czasem trudnych i ryzykownych decyzji – mówi prezes Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych Małgorzata Wilk-Grzywna. – Zarządzamy ROT-ami, które są stowarzyszeniami. Borykamy się z kłopotami finansowymi, jesteśmy mocno uzależnieni od lokalnej polityki i od oceny członków naszych organizacji, walczymy o pieniądze, o granty na kolejne projekty, często po prostu o przetrwanie.
Ciekawym doświadczeniem było ustalenie Indywidualnego Raportu Talentów Gallupa. Test wykonywany był także dla wybranych przez menedżerów pracowników.
– Dzięki testowi przekonałam się, że wzmacnianie własnych umiejętności i talentów pracowników prowadzi do większej harmonii w zespole i uzyskiwania lepszych efektów – przyznaje dyrektor biura zarządu Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Dorota Lachowska.