Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych stawia na talenty i kompetencje menedżerów

Jak obiektywnie sprawdzić swoje umiejętności menedżerskie? Jak odkryć i wykorzystać talenty pracowników? Uczyli się tego w ramach Akademii Liderów przedstawiciele regionalnych organizacji turystycznych z całej Polski, zrzeszonych w Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych (FROT).

Publikacja: 28.12.2023 09:00

Szkolenia miały charakter spotkań online, podczas których uczestnicy łączyli się z ekspertami. Na zd

Szkolenia miały charakter spotkań online, podczas których uczestnicy łączyli się z ekspertami. Na zdjęciu: szefowie ROT-ów podczas warsztatu prowadzonego przez prezeskę Master Coach, Leadership & Talent Management Trainer Elżbietę Krokosz (środkowe zdjęcie w drugim rzędzie od lewej).

Foto: materiały prasowe

Materiał powstał we współpracy z Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych

Tegoroczna, trzecia już, edycja szkoleń przebiegała pod tytułem „Akademia Liderów – jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty w zespole?”. Głównym jej celem był rozwój niezbędnych w pracy menedżerów umiejętności przywódczych i zarządczych. W pierwszym etapie szkoleń przeznaczonych dla kadry zarządzającej regionalnych organizacji turystycznych udział wzięło 16 osób, po jednej z każdego województwa. Z drugiego etapu szkoleń przewidzianego dla liderów z lokalnych stowarzyszeń i samorządów skorzystało z kolei 101 osób.

Zwiększyć efekty, nie tracąc komfortu pracy

Co się kryje za talentem do zarządzania? – Chociażby tak zwana odwaga menedżerska, czyli zdolność podejmowania czasem trudnych i ryzykownych decyzji – mówi prezes Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych Małgorzata Wilk-Grzywna. – Zarządzamy ROT-ami, które są stowarzyszeniami. Borykamy się z kłopotami finansowymi, jesteśmy mocno uzależnieni od lokalnej polityki i od oceny członków naszych organizacji, walczymy o pieniądze, o granty na kolejne projekty, często po prostu o przetrwanie.

Ciekawym doświadczeniem było ustalenie Indywidualnego Raportu Talentów Gallupa. Test wykonywany był także dla wybranych przez menedżerów pracowników.

– Dzięki testowi przekonałam się, że wzmacnianie własnych umiejętności i talentów pracowników prowadzi do większej harmonii w zespole i uzyskiwania lepszych efektów – przyznaje dyrektor biura zarządu Lubelskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej Dorota Lachowska.

Turystyka i jej pracownicy odporni na kryzysy

– Wiedza o sposobach kształtowania odporności psychicznej pracowników branży turystycznej jest w dzisiejszych czasach bezcenna – wspomina swój udział w projekcie Justyna Szostek z Warmińsko-Mazurskiej ROT. – Naszą branżę dotykają różnorakie kryzysy, musimy umieć zadbać w takich sytuacjach o zachowanie dobrostanu psychicznego, zarówno swojego, jak i naszych pracowników.

– Cykl szkoleniowo-mentoringowy był nam bardzo potrzebny – ocenia dyrektor Opolskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej i członek zarządu FROT Piotr Mielec. – Dzięki szkoleniu poznaliśmy zasady i możliwości wykorzystania predyspozycji i umiejętności naszych pracowników do maksymalizowania osiągnięć organizacji, bez tracenia z oczu ich rozwoju osobistego, komfortu pracy i życia – wyjaśnia.

– Poznałem zasady lepszego wykorzystywania swoich kompetencji zarządczych. Często wydaje się nam, że wiemy, co robić, bo świetnie znamy siebie i swoją załogę, ale praca w regionalnej organizacji turystycznej jest dość nietypowa, a dzięki szkoleniu nauczyłem się, jak pracować z zespołem, kiedy nie wszystko idzie po naszej myśli – dodaje dyrektor Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej i członek zarządu FROT Jakub Feiga.

Materiał powstał we współpracy z Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych

Materiał powstał we współpracy z Forum Regionalnych Organizacji Turystycznych

Tegoroczna, trzecia już, edycja szkoleń przebiegała pod tytułem „Akademia Liderów – jak budować prawdziwe zaangażowanie i rozwijać talenty w zespole?”. Głównym jej celem był rozwój niezbędnych w pracy menedżerów umiejętności przywódczych i zarządczych. W pierwszym etapie szkoleń przeznaczonych dla kadry zarządzającej regionalnych organizacji turystycznych udział wzięło 16 osób, po jednej z każdego województwa. Z drugiego etapu szkoleń przewidzianego dla liderów z lokalnych stowarzyszeń i samorządów skorzystało z kolei 101 osób.

Biznes
Jeden diament odmieni los zadłużonego mieszkańca Indii
Biznes
Unikalna kolekcja autografów sprzedana za 78 tys. funtów. Najdroższy Mao Zedong
Biznes
Japończycy kontra turyści. Ceny w restauracjach różne dla miejscowych i gości
Biznes
Wymiany aktywami nie będzie. Bruksela zabrania transakcji z Rosjanami
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Biznes
Bernard Arnault stracił w 2024 r. więcej niż jakikolwiek miliarder