Nie tylko produkcja Golfa trafi do fabryk w Polsce

Koncerny motoryzacyjne, przy wciąż mało stabilnej sytuacji na globalnym rynku aut, starają się jak najlepiej wykorzystać zdolności już istniejących zakładów, a nie decydować o budowie kolejnych.

Publikacja: 04.12.2023 03:00

Dla uruchomienia na linii Volkswagena Caddy produkcji Golfa w 2027 r. nie będzie trzeba rozbudowywać

Dla uruchomienia na linii Volkswagena Caddy produkcji Golfa w 2027 r. nie będzie trzeba rozbudowywać fabryki w Poznaniu, a jedynie zintegrować nowy model z obecną infrastrukturą

Foto: mat. pras.

Volkswagen Golf w Poznaniu, auta dostawcze Toyoty w Gliwicach i Mercedesa w Jaworze oraz prawdopodobnie Volvo EX30 i Smart#1 obok Izery w Jaworznie – to planowane uruchomienia produkcji samochodów w Polsce. O ile decyzje w sprawie Golfa, Mercedesa i Toyoty zostały potwierdzone, to produkcja w Jaworznie stoi pod znakiem zapytania ze względu na polityczny charakter inwestycji w kontekście nadchodzącej zmiany rządu.

W każdym razie, szanse na zwiększenie produkcji branży o nowe pojazdy, także w segmencie niezbędnych dla nich komponentów, a zarazem eksportu, znacząco rosną. Nowe przedsięwzięcia pokazują również, że koncerny motoryzacyjne, przy wciąż mało przewidywalnej sytuacji na globalnym rynku aut, starają się wykorzystać zdolności istniejących zakładów, a nie decydować o budowie kolejnych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Biznes
Szef sieci Play: Mamy ambicje przegonić Orange
Biznes
Guntram B. Wolff: Ryzykujemy przepłacanie za obronność
Biznes
Atak Iranu, Ormuz i bezpieczeństwo energetyczne, brytyjska strategia przemysłowa
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Będzie likwidacja raportów? Mamy głos ministerstwa