Reklama

Nie tylko produkcja Golfa trafi do fabryk w Polsce

Koncerny motoryzacyjne, przy wciąż mało stabilnej sytuacji na globalnym rynku aut, starają się jak najlepiej wykorzystać zdolności już istniejących zakładów, a nie decydować o budowie kolejnych.

Publikacja: 04.12.2023 03:00

Dla uruchomienia na linii Volkswagena Caddy produkcji Golfa w 2027 r. nie będzie trzeba rozbudowywać

Dla uruchomienia na linii Volkswagena Caddy produkcji Golfa w 2027 r. nie będzie trzeba rozbudowywać fabryki w Poznaniu, a jedynie zintegrować nowy model z obecną infrastrukturą

Foto: mat. pras.

Volkswagen Golf w Poznaniu, auta dostawcze Toyoty w Gliwicach i Mercedesa w Jaworze oraz prawdopodobnie Volvo EX30 i Smart#1 obok Izery w Jaworznie – to planowane uruchomienia produkcji samochodów w Polsce. O ile decyzje w sprawie Golfa, Mercedesa i Toyoty zostały potwierdzone, to produkcja w Jaworznie stoi pod znakiem zapytania ze względu na polityczny charakter inwestycji w kontekście nadchodzącej zmiany rządu.

W każdym razie, szanse na zwiększenie produkcji branży o nowe pojazdy, także w segmencie niezbędnych dla nich komponentów, a zarazem eksportu, znacząco rosną. Nowe przedsięwzięcia pokazują również, że koncerny motoryzacyjne, przy wciąż mało przewidywalnej sytuacji na globalnym rynku aut, starają się wykorzystać zdolności istniejących zakładów, a nie decydować o budowie kolejnych.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Rekordowa grzywna dla Google od UE, Trump grozi odwetem
Biznes
USA zmienia zasady sprzedaży dronów. Arabia Saudyjska pierwszym klientem?
Biznes
Canal+ sprzedaje światłowód. Czy to zapowiedź rewolucji?
Biznes
Problem z finansowaniem zbrojeń, recesja w Rosji i cła Trumpa przed sądem
Biznes
Asseco papierkiem lakmusowym. Branża IT rośnie
Reklama
Reklama