Jak skutecznie odświeżyć markę?

Citroën zdecydował się na rebranding - powrót do pierwotnego logotypu opracowanego ponad sto lat temu, ale podobne logo zarejestrowała konkurencyjna firma z Chin. Zaprzestanie korzystania z pierwotnego oznaczenia może doprowadzić do wygaśnięcia prawa.

Publikacja: 01.12.2023 02:00

Jak skutecznie odświeżyć markę?

Foto: Adobe Stock

Wiele firm decyduje się na odświeżenie swojego wizerunku. Czasami podyktowane jest to chęcią dotarcia do nowych odbiorców, czasami opracowaniem nowej tożsamości marki celem dostosowania się do nowych warunków rynkowych. Decydując się na zmiany identyfikacji wizualnej każdy przedsiębiorca powinien stworzyć plan działań, w ramach którego należy uwzględnić nie tylko dbałość o elementy estetyczne, ale także aspekty prawne. O tym, jak istotne jest prawidłowe zaplanowanie rebrandingu, przekonał się w ostatnim czasie gigant z branży motoryzacji, Citroën. Unijny urząd zakwestionował możliwość rejestracji nowego znaku towarowego firmy, co wpłynęło na zakres realnego stosowania nowego wizerunku przez francuską spółkę. W jaki sposób zaplanować „odświeżenie” marki, by mieć pewność, że cały proces przebiegnie zgodnie z planem?

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Sąd Najwyższy orzekł w sprawie frankowiczów. Eksperci komentują
Prawo dla Ciebie
TSUE nakłada karę na Polskę. Nie pomogły argumenty o uchodźcach z Ukrainy
Praca, Emerytury i renty
Niepokojące zjawisko w Polsce: renciści coraz młodsi
Prawo karne
CBA zatrzymało znanego adwokata. Za rządów PiS reprezentował Polskę
Aplikacje i egzaminy
Postulski: Nigdy nie zrezygnowałem z bycia dyrektorem KSSiP