Reklama

Inflacja i słaba koniunktura biją w Amicę. Najgorzej jest w Polsce

O 15 proc. rdr zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. przychody producenta AGD. Cały sektor mocno odczuwa rynkowe spowolnienie.

Publikacja: 29.05.2023 11:45

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Kwartalne przychody Amiki wyniosły 717 mln zł,. Sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, ale spadła o 10 proc. rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zmalała też o 14 proc. rdr w Europie Zachodniej. Spadek popytu najmocniej jednak był odczuwalny w Polsce - w kraju sprzedaż zmalała aż o 25 proc.

Mimo to skonsolidowana marża EBITDA Amiki wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc. rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74 proc. rdr, marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Reklama
Reklama