Inflacja i słaba koniunktura biją w Amicę. Najgorzej jest w Polsce

O 15 proc. rdr zmalały w pierwszym kwartale 2023 r. przychody producenta AGD. Cały sektor mocno odczuwa rynkowe spowolnienie.

Publikacja: 29.05.2023 11:45

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Fabryka Kuchni i Centrum Logistyczne Amica S.A. we Wronkach

Foto: PAP/Jakub Kaczmarczyk

Kwartalne przychody Amiki wyniosły 717 mln zł,. Sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, ale spadła o 10 proc. rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zmalała też o 14 proc. rdr w Europie Zachodniej. Spadek popytu najmocniej jednak był odczuwalny w Polsce - w kraju sprzedaż zmalała aż o 25 proc.

Czytaj więcej

Amica odczuwa skutki wojny i rosnących kosztów

Mimo to skonsolidowana marża EBITDA Amiki wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc. rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74 proc. rdr, marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.

- Mierzymy się z inflacją i niesprzyjającą koniunkturą gospodarczą na wszystkich rynkach, jednocześnie jednak pozytywnie oceniamy efekty działań dostosowawczych oraz optymalizacyjnych, efekty wdrożonych projektów oszczędnościowych, dzięki którym potrafiliśmy zwiększyć rentowność sprzedaży sprzętu grzejnego i towarów, pomimo negatywnych czynników makroekonomicznych – mówi Michał Rakowski, członek zarządu Grupy Amica ds. finansowych i zasobów ludzkich.

Czytaj więcej

Spadła produkcja i eksport AGD, ale Polska nadal liderem

Grupa Amica podkreśla w komunikacie, że ma stabilną sytuację finansową, a jej bilans na koniec marca br. wykazał ponad 131 mln zł środków pieniężnych i ich ekwiwalentów, co oznacza więcej niż podwojenie dostępnych zasobów gotówkowych w ujęciu rok do roku. Być możne dlatego mimo gorszych wyników kurs spółki po godzinie 11 rósł nawet niemal 4 proc.

Kwartalne przychody Amiki wyniosły 717 mln zł,. Sprzedaż produktów i towarów okazała się stabilna na rynkach południowych, ale spadła o 10 proc. rdr w Skandynawii i na rynkach wschodnich, zmalała też o 14 proc. rdr w Europie Zachodniej. Spadek popytu najmocniej jednak był odczuwalny w Polsce - w kraju sprzedaż zmalała aż o 25 proc.

Mimo to skonsolidowana marża EBITDA Amiki wzrosła o 1,1 pkt proc., dzięki czemu wynik EBITDA zwiększył się o 13 proc. rdr, do ponad 31 mln zł. Grupa Amica wypracowała również ponad 18 mln zł zysku operacyjnego, co oznacza wzrost o 74 proc. rdr, marża operacyjna zwiększyła się o 1,4 pkt proc.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Jest nowa szefowa PARP. "Agencja trafia w najlepsze ręce"
Biznes
USA chcą złagodzenia ograniczeń dotyczących marihuany
Biznes
Wielka Brytania wreszcie ma pierwszego „muzycznego miliardera"
Biznes
Lada dzień do Poczty Polskiej wpłynie wielki przelew. Uratuje molocha?
Biznes
Warto mieć zielone miasto