Spadki czy wzrosty w polskiej sieci

Wirtualna Polska Holding uważa, że w I kwartale 2023 r. rynek reklamy internetowej skurczył się. A Publicis Group, że urósł. Skąd te różnice?

Publikacja: 25.05.2023 03:00

Spadki czy wzrosty w polskiej sieci

Foto: Adobestock

Są rozbieżności w ocenie zachowania rynku reklamy internetowej w Polsce. Według działającego na rynku reklamy i marketingu Publicis Groupe w pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na to medium w naszym kraju wyniosły około 1,15 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W sumie cały rynek reklamy wg Publicis Groupe powiększył się w minionym kwartale o 6 proc., do 2,53 mld zł. Tymczasem Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding, właściciela portalu Wp.pl, podczas omawiania wyników holdingu za pierwsze trzy miesiące br. wskazał w tym tygodniu, że rynek lekko się skurczył i dopiero w kolejnych kwartałach może rosnąć. Podkreślał, że to tendencja zgodna z PKB, który również miał być pod kreską.

Pozostało 80% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?
Materiał Promocyjny
Świąteczne prezenty, które doceniają pracowników – i które pracownicy docenią
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Specjaliści IT znów w cenie – rynek pracy ożywia się