Reklama

Spadki czy wzrosty w polskiej sieci

Wirtualna Polska Holding uważa, że w I kwartale 2023 r. rynek reklamy internetowej skurczył się. A Publicis Group, że urósł. Skąd te różnice?

Publikacja: 25.05.2023 03:00

Spadki czy wzrosty w polskiej sieci

Foto: Adobestock

Są rozbieżności w ocenie zachowania rynku reklamy internetowej w Polsce. Według działającego na rynku reklamy i marketingu Publicis Groupe w pierwszym kwartale bieżącego roku wydatki na to medium w naszym kraju wyniosły około 1,15 mld zł, czyli o 7,8 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2022 r. W sumie cały rynek reklamy wg Publicis Groupe powiększył się w minionym kwartale o 6 proc., do 2,53 mld zł. Tymczasem Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding, właściciela portalu Wp.pl, podczas omawiania wyników holdingu za pierwsze trzy miesiące br. wskazał w tym tygodniu, że rynek lekko się skurczył i dopiero w kolejnych kwartałach może rosnąć. Podkreślał, że to tendencja zgodna z PKB, który również miał być pod kreską.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Biznes
Sankcje na Rosję opóźnione, spór CDU–SPD i propozycja reparacji Prezydenta
Biznes
Co dalej z prezesem UKE? Zanosi się na bezkrólewie
Biznes
Antydronowa gorączka, porozumienie ws. TikToka i chińskie elektryki z UE
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Reklama
Reklama