Reklama
Rozwiń
Reklama

Polskie firmy rodzinne wśród światowych liderów wzrostu

Prawie dziewięć na dziesięć firm rodzinnych w Polsce przewiduje w najbliższych dwóch latach rozwój biznesu, a co piąta stawia nawet na „szybki i agresywny wzrost”. To bardziej ambitne plany niż w badanej grupie na całym świecie.

Publikacja: 18.05.2023 14:50

Polskie firmy rodzinne wśród światowych liderów wzrostu

Foto: Adobe Stock

Polski biznes rodzinny potrafił wykorzystać inflację. Zdecydowana większość, bo aż 88 proc.  jego przedstawicieli biorących udział w badaniu PwC pochwaliła się zwiększeniem przychodów ze sprzedaży w 2022 r., przy czym aż 68 proc. osiągnęło tu dwucyfrowy wzrost - wynika z opublikowanej w czwartek polskiej edycji globalnego Badania Firm Rodzinnych “Family Business Survey 2023” , które opracowała firma PwC Polska.

Okazało się, że rodzinni przedsiębiorcy w Polsce lepiej poradzili sobie z ubiegłorocznym wyskokiem inflacji niż ogół badanych firm z 82 krajów. W skali globalnej udział tych ze wzrostem przychodów w 2022 r. był wyraźnie mniejszy (71 proc.), a z kolei większa grupa (8 proc. podczas gdy w Polsce 5 proc.) zakończyła zeszły rok ze spadkiem sprzedaży.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Nvidia zaskakuje Wall Street – akcje rosły po publikacji raportu
Materiał Promocyjny
Polska „tygrysem wzrostu”, ale potrzebuje kapitału i innowacji
Biznes
Dopłaty do elektryków na wyczerpaniu, spór o Nexperię, uproszczenia przepisów AI
Biznes
Co myślimy o systemie kaucyjnym? Nowe badanie
Biznes
Kreml ma nowego terrorystę. Były szef Jukosu na czarnej liście
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
Co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią. Najnowsze dane
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama