Firma w social mediach

Jak oznaczać swoje treści reklamowe w internecie, by nie stracić.

Publikacja: 22.11.2022 11:58

Firma w social mediach

Foto: Adobe Stock

Celebrytka na tle luksusowego samochodu, blogerka modowa w eleganckich szpilkach i trener personalny zachwycony nową dietą pudełkową – typowe treści, z jakimi styka się niemal każdy użytkownik social mediów, znalazły się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Stosunkowo niedawno w sieci zawrzało po komunikatach prasowych UOKiK odnośnie do wszczęcia postępowań wobec influencerów i ich reklamodawców w związku z nieprawidłowym oznaczeniem treści reklamowych na Instagramie. Należy zatem przyjrzeć się przepisom regulującym tę tematykę, by odpowiedzieć na pytanie, o czym warto pamiętać, zlecając reklamę swoich produktów w social mediach – tym bardziej że odpowiedzialność za nieprawidłowe oznaczenie treści ponieść może zarówno wspomniany już influencer, jak i reklamodawca czy agencja reklamowa, z którą współpracuje. Przydatne wskazówki można odnaleźć na stronach UOKiK, gdzie we wrześniu 2022 r. pojawiły się rekomendacje prezesa UOKiK dotyczące oznaczania treści reklamowych w mediach społecznościowych.

Pozostało 89% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

ZUS
ZUS przekazał ważne informacje na temat rozliczenia składki zdrowotnej
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Prawo karne
NIK zawiadamia prokuraturę o próbie usunięcia przemocą Mariana Banasia
Aplikacje i egzaminy
Znów mniej chętnych na prawnicze egzaminy zawodowe
Prawnicy
Prokurator Ewa Wrzosek: Nie popełniłam żadnego przestępstwa
Prawnicy
Rzecznik dyscyplinarny adwokatów przegrał w sprawie zgubionego pendrive'a