Brakuje rozwiązań korzystnych dla dużych firm

Wdrożenie rozwiązań „patent box" pozwoliłoby zachować własność intelektualną na terenie Polski – mówi Paweł Roszczyk, dyrektor zarządzający grupy Adamed.

Publikacja: 24.05.2016 21:00

Brakuje rozwiązań korzystnych dla dużych firm

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Rz: Właśnie otworzyliście za 30 mln zł Centrum Badawczo-Rozwojowe. Dlaczego inwestujecie w innowacje, skoro moglibyście koncentrować się na lekach generycznych?

Paweł Roszczyk: Takie pytanie sugeruje, że w lekach generycznych nie ma miejsca na innowacje, a to nie jest prawda. We wszystkich lekach odtwórczych jest miejsce na działalność innowacyjną. Można m.in. zmieniać w nich formulację, zmieniając technologię, można poprawiać ich biodostępność, można łączyć molekuły, tworząc preparaty złożone, by osiągnąć lepsze skutki terapeutyczne. Generyki są więc bazą do tworzenia produktów, które zawierają pierwiastek innowacyjny. A dla Adamedu kluczowy jest rozwój produktów z wartością dodaną. Inwestujemy w innowacje, by móc się rozwijać, również na rynkach międzynarodowych. Firma chcąca działać w skali globalnej musi mieć własne pomysły, własne patenty. Najszybciej pozycję na rynku można bowiem zbudować na własnych innowacyjnych pomysłach, które się skutecznie skomercjalizuje. To najskuteczniejsza droga do rozwoju. Oczywiście jest ona trudna, bo nie da się skopiować pewnych schematów. Jest bez wątpienia bardziej ryzykowna, droższa, ale w kontekście przyszłego sukcesu rynkowego atrakcyjniejsza.

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Biznes
Majówka, wakacje to czas złodziejskich żniw. Jak się nie dać okraść
Biznes
Poznaliśmy zwycięzców Young Design 2024! Już można zobaczyć ich projekty!
Biznes
Wada respiratorów w USA. Philips zapłaci 1,1 mld dolarów
Biznes
Pierwszy maja to święto konwalii. Przynajmniej we Francji
Biznes
Żałosne tłumaczenie Japan Tobacco; koncern wyjaśnia, dlaczego wciąż zarabia w Rosji
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił