Brakuje rozwiązań korzystnych dla dużych firm

Wdrożenie rozwiązań „patent box" pozwoliłoby zachować własność intelektualną na terenie Polski – mówi Paweł Roszczyk, dyrektor zarządzający grupy Adamed.

Publikacja: 24.05.2016 21:00

Brakuje rozwiązań korzystnych dla dużych firm

Foto: Fotorzepa, Rafał Guz

Rz: Właśnie otworzyliście za 30 mln zł Centrum Badawczo-Rozwojowe. Dlaczego inwestujecie w innowacje, skoro moglibyście koncentrować się na lekach generycznych?

Paweł Roszczyk: Takie pytanie sugeruje, że w lekach generycznych nie ma miejsca na innowacje, a to nie jest prawda. We wszystkich lekach odtwórczych jest miejsce na działalność innowacyjną. Można m.in. zmieniać w nich formulację, zmieniając technologię, można poprawiać ich biodostępność, można łączyć molekuły, tworząc preparaty złożone, by osiągnąć lepsze skutki terapeutyczne. Generyki są więc bazą do tworzenia produktów, które zawierają pierwiastek innowacyjny. A dla Adamedu kluczowy jest rozwój produktów z wartością dodaną. Inwestujemy w innowacje, by móc się rozwijać, również na rynkach międzynarodowych. Firma chcąca działać w skali globalnej musi mieć własne pomysły, własne patenty. Najszybciej pozycję na rynku można bowiem zbudować na własnych innowacyjnych pomysłach, które się skutecznie skomercjalizuje. To najskuteczniejsza droga do rozwoju. Oczywiście jest ona trudna, bo nie da się skopiować pewnych schematów. Jest bez wątpienia bardziej ryzykowna, droższa, ale w kontekście przyszłego sukcesu rynkowego atrakcyjniejsza.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Człowiek ze złotym klozetem, czyli korupcja w rosyjskiej drogówce
Biznes
Zełenski spotka się z Putinem. Chiny i USA na drodze do porozumienia?
Biznes
Wyszukiwarka Google już nie taka popularna. Co zrobi gigant?
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem