To kolejna firma wykorzystująca potencjał dużej sieci sklepów w celu sprzedaży zupełnie niezwiązanych z tradycyjnym handlem produktów. Wcześniej inne sieci wprowadziły do oferty usługi finansowe czy ubezpieczeniowe.
Od początku lutego w ponad 2,1 tys. sklepów Żabka będzie można kupić eVoucher umożliwiający rezerwację i zakup wyjazdu na Kretę czy Majorkę z biurem podróży Ecco Holiday i Ecco Travel. – Projekt jest w fazie testowej i obejmuje cztery propozycje. Osoby zainteresowane krótszym wyjazdem weekendowym mogą skorzystać również z oferty „city break” do Pragi – mówi Artur Szymoniak, dyrektor ds. rozwoju usług w sieci Żabka.
Sieci handlowe w wielu krajach od dawna inwestują w pakiety usług dodatkowych. W polskich sklepach takich sieci jak Real, Tesco czy Carrefour można złożyć wniosek o kredyt konsumencki czy o kartę kredytową. Carrefour i Biedronka są też wirtualnymi operatorami telekomunikacyjnymi. – Sprzedaż biletów lotniczych czy kompletnych wyjazdów turystycznych w sieciach sklepów detalicznych doskonale sprawdza się w Niemczech, Austrii, Szwajcarii czy Wielkiej Brytanii. Przez dwa miesiące przeanalizujemy, czy podobnie funkcjonujący system będzie miał szansę rozwoju także w Polsce – dodaje Artur Szymoniak.