Skuteczniejsza e-reklama

Nowe sposoby mierzenia dotarcia reklamy. Łatwiej będzie producentom dotrzeć do właściwych odbiorców

Aktualizacja: 08.02.2008 01:56 Publikacja: 08.02.2008 01:55

Skuteczniejsza e-reklama

Foto: Rzeczpospolita

Wiosną na rynek trafić powinna wspólna oferta trzech największych krajowych sieci reklamy internetowej Ad.net, ARBOmedia i IDM.net. Zrzeszają one witryny docierające do 90 proc. internautów. Nowy produkt pozwoli na trafniejszy dobór form reklamy i grup jej odbiorców.

Trzy sieci, dzięki wdrażanej wspólnie nowej technologii, stworzą jednolitą bazę profili internautów. – Znając zachowania i oczekiwania internautów, będzie można emitować reklamy, które odpowiadają zainteresowaniom konkretnych grup odbiorców, eliminować straty z powodu nietrafionych kampanii – powiedziała „Rz” Agnieszka Odachowska, menedżer w IDM. net. – Współpraca trzech głównych sieci reklamy online to odpowiedź na wyzwania szybko rosnącego rynku. To także przejaw jego konsolidacji, na czym powinni zyskać reklamodawcy, agencje i domy mediowe – mówi Agnieszka Odachowska.

Od niedawna można też korzystać z nowego narzędzia mierzenia kampanii reklamowych, które oferuje dom mediowy ACR należący do grupy K2 Internet. ACR reklamuje go jako produkt, który pozwala się rozliczać z klientami nie za pokazywanie reklam, ale za rzeczywiste efekty ich działania. Firma wprowadziła w pełni mierzalną usługę „performance marketing”. Korzystający z takiej usługi reklamodawca płaci za reakcję internautów na daną reklamę, czyli dopiero wtedy, gdy pod wpływem anonsu promocyjnego zarejestrują się lub kupią produkt.

– Wprowadzanie nowych rozwiązań to mimo wszystko złożona kwestia. Żeby wykazać się efektami, firmy doprowadzają do nadmiernej emisji reklam – uważa Jarosław Sosiński, dyrektor w Zed Digital, departamencie mediów interaktywnych grupy ZenithOptimedia.

Problem przeładowania Internetu reklamami dotyczy jednak nie tyle polskiego rynku, co bardziej rozwiniętych, np. amerykańskiego czy brytyjskiego – twierdzą przedstawiciele tej branży. Tak oceniają m.in. ostatnie badania Deloitte Development w USA, według których trzy czwarte badanych uznało, że reklamy online są bardziej natrętne niż prasowe. To wyzwanie, uważa Deloitte, dla całej branży reklamy online.

W tym roku pierwszy raz reklamodawcy będą mogli ocenić wielkość polskiego rynku reklamy online. W czerwcowym światowym raporcie organizacji IAB pierwszy raz ma się znaleźć Polska. Na razie wartość rynku jest szacowana na ponad 400 mln zł.

Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?