Szykuje się ekspansja sieci odzieżowych

W tym roku zostanie otwartych 200 nowych sklepów z odzieżą i butami

Publikacja: 16.08.2010 01:51

Szykuje się ekspansja sieci odzieżowych

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek

Firmy ruszyły z inwestycjami, wprowadzają też nowe marki. – W tym roku w Polsce zostanie otwartych 200 nowych sklepów odzieżowo-obuwniczych, choć wartość rynku zwiększy się tylko o 2,6 proc., do 4 mld euro – podaje w ostatnim raporcie firma badawcza Euromonitor International.

To i tak dobry wynik, ponieważ z danych firmy wynika, że w ubiegłym roku wartość rynku się nie zmieniła, a zdaniem innych ośrodków badawczych nawet spadła. Tak polskie, jak i zachodnie sieci otwierają nowe sklepy.

– Na koniec czerwca mieliśmy w Polsce 185 sklepów naszych modowych marek oraz 17 na Ukrainie. Pod koniec roku chcielibyśmy mieć łącznie ok. 220 placówek – mówi Piotr Kulawiński, prezes Redanu, znanego z sieci Troll, Top Secret oraz Top Secret & Friends. Do firmy należy także 179 dyskontów odzieżowych Textilmarket, których na koniec roku ma być ponad 200. Dodatkowo Redan w przyszłym roku wprowadza na rynek nową markę odzieży sportowej Drywash. – Początkowo będzie dostępna w sportowych sklepach multibrandowych oraz w salonach Top Secret & Friends – dodaje Kulawiński.

Zagraniczna konkurencja także szybko się rozwija. Hiszpańska grupa Inditex znana z marek Zara, Bershka czy Stradivarius ma w Polsce już 106 sklepów, a w tym roku ruszyło 12 nowych. Polski oddział wyjaśnia, że jeśli chodzi o dalsze plany inwestycji w tym roku, liczba nowych placówek nie jest potwierdzona.

Ekspansję zapowiada też nowy prezes Bytomia Michał Wójcik, który wcześniej kierował Vistulą & Wólczanką. Pod koniec ubiegłego roku firma miała 52 sklepy, a w ciągu dwóch lat ich liczba zostanie co najmniej podwojona.

– Skupiamy się na zamykaniu nierentownych placówek – mówi Grzegorz Pilch, prezes Vistula Group. – W sumie mamy już 140 własnych sklepów, więc ich liczba w tym roku wzrośnie nieznacznie, o około 1 – 3 proc. Intensywnie rozwijamy za to sieć jubilerską W. Kruk – w tym roku już otworzyliśmy pięć sklepów, do końca grudnia pojawi się pięć kolejnych – podkreśla.

Firmy odzieżowe w naszym kraju na razie sporadycznie prowadzą sklepy internetowe – ma go np. Top Secret, choć łączna sprzedaż tej kategorii w sieci w 2009 r. warta była już ok 350 mln zł. Centrale Inditeksu oraz szwedzkiego H&M już zapowiedziały otwieranie e-sklepów, choć nie wiadomo, kiedy ruszą w naszym kraju.

Niszę wykorzystują mniejsze firmy – firma Outlet Polska zajmująca się dystrybucją markowej odzieży otwiera e-sklep pod marką City Hell, pod którą prowadzi też tradycyjne salony. Zapowiada, że dzięki tej strategii jej obroty wzrosną o połowę. – Tradycyjna forma sprzedaży końcówek kolekcji powoli się konsoliduje. Przeciwieństwem jest rynek internetowy, który wciąż jest mocno rozdrobniony, a dominującym miejscem zakupów jest Allegro. Jednak nieznane pochodzenie obecnych tam produktów obniża gwarancję ich wysokiej jakości i oryginalności – mówi Adam Bilik, współwłaściciel Outlet Polska.

masz pytanie, wyślij e-mail do autora

[mail=p.mazurkiewicz@rp.pl]p.mazurkiewicz@rp.pl[/mail]

Firmy ruszyły z inwestycjami, wprowadzają też nowe marki. – W tym roku w Polsce zostanie otwartych 200 nowych sklepów odzieżowo-obuwniczych, choć wartość rynku zwiększy się tylko o 2,6 proc., do 4 mld euro – podaje w ostatnim raporcie firma badawcza Euromonitor International.

To i tak dobry wynik, ponieważ z danych firmy wynika, że w ubiegłym roku wartość rynku się nie zmieniła, a zdaniem innych ośrodków badawczych nawet spadła. Tak polskie, jak i zachodnie sieci otwierają nowe sklepy.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku