Firmy ruszyły z inwestycjami, wprowadzają też nowe marki. – W tym roku w Polsce zostanie otwartych 200 nowych sklepów odzieżowo-obuwniczych, choć wartość rynku zwiększy się tylko o 2,6 proc., do 4 mld euro – podaje w ostatnim raporcie firma badawcza Euromonitor International.
To i tak dobry wynik, ponieważ z danych firmy wynika, że w ubiegłym roku wartość rynku się nie zmieniła, a zdaniem innych ośrodków badawczych nawet spadła. Tak polskie, jak i zachodnie sieci otwierają nowe sklepy.
– Na koniec czerwca mieliśmy w Polsce 185 sklepów naszych modowych marek oraz 17 na Ukrainie. Pod koniec roku chcielibyśmy mieć łącznie ok. 220 placówek – mówi Piotr Kulawiński, prezes Redanu, znanego z sieci Troll, Top Secret oraz Top Secret & Friends. Do firmy należy także 179 dyskontów odzieżowych Textilmarket, których na koniec roku ma być ponad 200. Dodatkowo Redan w przyszłym roku wprowadza na rynek nową markę odzieży sportowej Drywash. – Początkowo będzie dostępna w sportowych sklepach multibrandowych oraz w salonach Top Secret & Friends – dodaje Kulawiński.
Zagraniczna konkurencja także szybko się rozwija. Hiszpańska grupa Inditex znana z marek Zara, Bershka czy Stradivarius ma w Polsce już 106 sklepów, a w tym roku ruszyło 12 nowych. Polski oddział wyjaśnia, że jeśli chodzi o dalsze plany inwestycji w tym roku, liczba nowych placówek nie jest potwierdzona.
Ekspansję zapowiada też nowy prezes Bytomia Michał Wójcik, który wcześniej kierował Vistulą & Wólczanką. Pod koniec ubiegłego roku firma miała 52 sklepy, a w ciągu dwóch lat ich liczba zostanie co najmniej podwojona.