Poczta przekształca placówki w agencje

W tym roku Poczta Polska przekształci w agencje 500 – 600 placówek. Ograniczanie własnej sieci to szansa na znaczącą poprawę wyników spółki

Publikacja: 01.03.2011 02:28

– Ponad 70 procent kosztów Poczty Polskiej to wydatki związane z pracownikami. Jeśli chcemy poprawić sytuację finansową firmy, to nie ma wyjścia, musimy ograniczać koszty sieci poprzez przekształcenia placówek własnych w tańsze formy, czyli agencje – mówi Mariusz Popek, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za usługi pocztowe i finansowe.

W najbliższych dniach w Chorzowie zostaną otwarte dwie agencje w ramach programu APENT. To projekt zakładający zwiększenie liczby partnerskich placówek w dużych miastach, w których zdecydowanie brakuje urzędów. Agencje powstają jednak bardzo powoli. Projekt zakłada, że np. w tym roku w Warszawie powstanie ich 50, na razie udało się uruchomić jedną.

Prezes Popek jest przekonany, że z czasem coraz więcej podmiotów gospodarczych będzie zainteresowanych współpracą z pocztą. – Agentom dajemy wartość dodaną, bo przejmują wydawanie przesyłek poleconych. Mają pewność, że klient do nich przyjdzie i przy okazji być może kupi inne towary. Doświadczenia zagranicznych poczt pokazują, że obroty firm, które zdecydowały się uruchomić agencje, wzrastały nawet o 20 – 30 proc. – mówi Popek.

300 mln zł rocznie chce Poczta Polska oszczędzać dzięki agencjom

Poczta ma ok. 5 tys. placówek własnych, kolejne 3 tys. stanowią agencje. W tym roku przekształci w agencje ok. 500 – 600 placówek, a w perspektywie trzech lat – ok. 3 tys. Według szacunków zarządu może to przynieść oszczędności rzędu 200 – 300 mln zł rocznie.

Zmianom sprzeciwia się część związków zawodowych działających w firmie. Protestują głównie przeciw ograniczaniu placówek własnych poczty w małych miejscowościach i na wsiach. – To utrudni mieszkańcom dostęp do usług – mówi Bogumił Nowicki z NSZZ „S" Poczty.

 

Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!