Reklama
Rozwiń
Reklama

Poczta przekształca placówki w agencje

W tym roku Poczta Polska przekształci w agencje 500 – 600 placówek. Ograniczanie własnej sieci to szansa na znaczącą poprawę wyników spółki

Publikacja: 01.03.2011 02:28

– Ponad 70 procent kosztów Poczty Polskiej to wydatki związane z pracownikami. Jeśli chcemy poprawić sytuację finansową firmy, to nie ma wyjścia, musimy ograniczać koszty sieci poprzez przekształcenia placówek własnych w tańsze formy, czyli agencje – mówi Mariusz Popek, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za usługi pocztowe i finansowe.

W najbliższych dniach w Chorzowie zostaną otwarte dwie agencje w ramach programu APENT. To projekt zakładający zwiększenie liczby partnerskich placówek w dużych miastach, w których zdecydowanie brakuje urzędów. Agencje powstają jednak bardzo powoli. Projekt zakłada, że np. w tym roku w Warszawie powstanie ich 50, na razie udało się uruchomić jedną.

Prezes Popek jest przekonany, że z czasem coraz więcej podmiotów gospodarczych będzie zainteresowanych współpracą z pocztą. – Agentom dajemy wartość dodaną, bo przejmują wydawanie przesyłek poleconych. Mają pewność, że klient do nich przyjdzie i przy okazji być może kupi inne towary. Doświadczenia zagranicznych poczt pokazują, że obroty firm, które zdecydowały się uruchomić agencje, wzrastały nawet o 20 – 30 proc. – mówi Popek.

300 mln zł rocznie chce Poczta Polska oszczędzać dzięki agencjom

Poczta ma ok. 5 tys. placówek własnych, kolejne 3 tys. stanowią agencje. W tym roku przekształci w agencje ok. 500 – 600 placówek, a w perspektywie trzech lat – ok. 3 tys. Według szacunków zarządu może to przynieść oszczędności rzędu 200 – 300 mln zł rocznie.

Reklama
Reklama

Zmianom sprzeciwia się część związków zawodowych działających w firmie. Protestują głównie przeciw ograniczaniu placówek własnych poczty w małych miejscowościach i na wsiach. – To utrudni mieszkańcom dostęp do usług – mówi Bogumił Nowicki z NSZZ „S" Poczty.

 

– Ponad 70 procent kosztów Poczty Polskiej to wydatki związane z pracownikami. Jeśli chcemy poprawić sytuację finansową firmy, to nie ma wyjścia, musimy ograniczać koszty sieci poprzez przekształcenia placówek własnych w tańsze formy, czyli agencje – mówi Mariusz Popek, członek zarządu Poczty Polskiej odpowiedzialny za usługi pocztowe i finansowe.

W najbliższych dniach w Chorzowie zostaną otwarte dwie agencje w ramach programu APENT. To projekt zakładający zwiększenie liczby partnerskich placówek w dużych miastach, w których zdecydowanie brakuje urzędów. Agencje powstają jednak bardzo powoli. Projekt zakłada, że np. w tym roku w Warszawie powstanie ich 50, na razie udało się uruchomić jedną.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama