Media Saturn Holding prowadzący sieci handlowe Media Markt i Saturn kupił działający w dziesięciu krajach (także w Polsce) sklep internetowy Redcoon za nieujawnioną kwotę. Sfinalizowanie transakcji zależy od zgody władz antymonopolowych.
– Przejęcie umożliwi nam wstęp do grona profesjonalistów rynku internetowego w Niemczech i w dziewięciu innych krajach europejskich. Pozyskana firma jest sprawdzonym sprzedawcą internetowym i w przyszłości uzupełni aktywność marek Media Markt i Saturn w sieci – mówi Horst Norberg, prezes Media Saturn Holding.
Przychody grupy w 2010 r. wyniosły 20,8 mld euro, w Polsce zaś ponad 0,9 mld euro. Z kolei Redcoon prognozuje, że w roku finansowym 2010/2011 jego obroty wyniosą 402 mln euro, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej. Redcoon ma pozostać wyłącznie dystrybutorem internetowym i będzie funkcjonował jako samodzielna firma.
– Od początku rozmów kładliśmy duży nacisk na to, aby nasza strategia pozostała bez zmian, a prowadzona działalność była w pełni niezależna – zaznacza Reiner Heckel, założyciel i szef Redcoon.
Firma ma też konkurować z Media Markt i Saturnem. W przypadku grupy nie jest to nic nowego. Kilka lat temu w kampanii reklamowej sieci nawzajem twierdziły, że są tańsze od rywala. W końcu niewielu klientów wie, że należą do tej samej grupy.