H&M tym samym zanotował najwyższy wzrost sprzedaży od sierpnia 2010 r., kiedy to jego obroty w ujęciu rocznym wzrosły 24 proc. Jeśli odejmie się otwarte w ostatnim okresie sklepy to i tak wzrost wynosi 11 proc.

Ten wynik jest zaskoczeniem - w marcu wzrost wyniósł jedynie 2 proc., a w lutym i styczniu - 8 proc. Spółka tłumaczy to w komunikacie efektem zakupów przed świętami Wielkanocnymi oraz ogólnie sprzyjającą wizytom w sklepach pogodą.

H&M jest drugim w Europie sprzedawcą odzieży. Na koniec kwietnia miał 2264 sklepów, a  rok wcześniej 2037. W Polsce jest ich 79, a pracuje w nich około 2,5 tys. osób.

W Gądkach pod Poznaniem znajduje się także centrum logistyczne H&M, z którego produkty firmy dystrybuowane są do sklepów w Polsce i krajach ościennych. W centrum pracuje z kolei niemal 3 tys. osób.

pm