Z danych Gfk Polonia wynika, że klienci powyżej 60. roku życia odpowiadają już za 23 proc. wydatków na produkty chemiczne i spożywcze. W wielu kategoriach zwłaszcza produktów nabiałowych, ale także herbaty, kawy, czekolady odpowiadają za 30 i więcej proc. rynku. Podobnie w chemii - co trzeci krem do twarzy, proszek do czyszczenia jest kupowany przez tę grupę.
Jednak ta grupa klientów jest wciąż lekceważona, bo traktowana jako mniej zamożna. W zasadzie jedynie firmy telekomunikacyjne kierowały do niej oferty, choć już pojawiają się także oferty firm turystycznych.
To podejście zaczyna się jednak zmieniać. Carrefour Polska, jako pierwsza firma handlowa wprowadza do hipermarketów specjalną kartę seniora, dzięki której klienci powyżej 60 roku życia w każdy wtorek dostaną do 10 proc. zniżek na zakupy.
- Akcję Dzień Seniora prowadzimy w Carrefour już od 2009 r. W związku z bardzo dużym zainteresowaniem klientów, postanowiliśmy wprowadzić zmiany, pozwalające seniorom na jeszcze wygodniejsze dokonywanie zakupów ze zniżką - mówi Robert Noceń, członek zarządu i dyrektor marketingu Carrefour Polska.
Jak podaje GUS ok. 6,4 mln Polaków to osoby powyżej 60 roku życia, co stanowi 17 proc. populacji. Według prognoz w 2035 r. będzie to już 27 proc.