Reklama
Rozwiń
Reklama

Prezes KIG wyróżnił Paczkomaty 24/7

Prezes Krajowej Izby Gospodarczej w ramach ogólnopolskiego konkursu Innovatica przyznał nagrodę za innowacyjność firmie InPost za rozwiązanie pocztowo-kurierskie - Paczkomaty 24/7, czyli maszyny do osobistego nadania i odebrania przesyłek

Publikacja: 09.06.2011 17:41

Finałowa gala odbyła się w Warszawie, podczas II Kongresu Innowacyjnej Gospodarki.

Innowacyjność Paczkomatów – mimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, bazuje na prostych potrzebach konsumentów. Usługa jest bowiem  dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Maszyny są rozmieszczone przy dużych parkingach, stacjach benzynowych, ciągach komunikacyjnych. Jak twierdzi InPost, aż 98 proc. paczek można odebrać z Paczkomatu już dzień po nadaniu.

- Innowacyjność w gospodarce jest konsekwencją nowatorskich, odważnych pomysłów biznesowych. Dzięki takim rozwiązaniom jak Paczkomaty InPost, gruntownie zmieniamy nie tylko rynek pocztowy i panujące na nim zwyczaje, ale łamiemy też stereotypy z nim związane - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Przekonuje, że poczta może być nowoczesna i innowacyjna ale przede wszystkim otwarta na klientów i to w dosłownym znaczeniu tego słowa, bo w przypadku Paczkomatów, są one czynne całą dobę.

Z Paczkomatów InPost korzystają obecnie setki e-sklepów oraz tysiące klientów kupujących on-line. Rozwiązanie jest dedykowane rynkowi e-commerce. Nasz rynek jest już piątym pod względem wielkości rynkiem internetowych zakupów w Unii z obrotami na poziomie 3,3 mld euro w ub.r. To właśnie do tego sektora skierowane są Paczkomaty, bo pozwalają na nadawanie i odbieranie paczek z towarami kupionymi w sieci.

InPost zarządza już siecią 420 Paczkomatów w 100 miastach Polski i planuje uruchomić kolejnych 150 urządzeń jeszcze w 2011 roku. Docelowo w Polsce funkcjonować będzie 800 maszyn. Spółka rozpoczęła już także międzynarodową ekspansję – niebawem Paczkomaty InPost staną na ulicach estońskich miast oraz w Kijowie.

Reklama
Reklama

- Ogromną sztuką jest zmiana przyzwyczajeń i utartych schematów konsumentów, a nam – jak widać – to się udaje. Jesteśmy skuteczni, ponieważ usługi, które oferujemy odpowiadają wprost potrzebom płynącym z rynku – to tam należy szukać innowacyjnych pomysłów. Kluczem do sukcesu okazuje się jak zwykle dobry pomysł biznesowy, unikatowy w skali kraju czy nawet na rynku światowym, ale gwarantujący jednocześnie niespotykaną dotąd funkcjonalność i użyteczność potencjalnym użytkownikom danej usługi – mówi Rafał Brzoska.

Nagroda Prezesa KIG jest już trzecim wyróżnieniem przyznanym spółce InPost za innowacyjność Paczkomatów. Spółka ma już na koncie zwycięski tytuł w rankingu organizowanym przez Forum Biznesu, pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego - „Innowacja Roku 2009" w kategorii nowoczesne i unikalne rozwiązanie. W tym roku InPost został liderem międzynarodowego konkursu World Mail Awards. Zdobył główną nagrodę w dwóch kategoriach: E-commerce oraz Innowacje, wygrywając z takimi międzynarodowymi firmami, jak: Post Danmark, Sweden Post, Neopost oraz Pos Malaysia.

Finałowa gala odbyła się w Warszawie, podczas II Kongresu Innowacyjnej Gospodarki.

Innowacyjność Paczkomatów – mimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, bazuje na prostych potrzebach konsumentów. Usługa jest bowiem  dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Maszyny są rozmieszczone przy dużych parkingach, stacjach benzynowych, ciągach komunikacyjnych. Jak twierdzi InPost, aż 98 proc. paczek można odebrać z Paczkomatu już dzień po nadaniu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama