Reklama
Rozwiń

Prezes KIG wyróżnił Paczkomaty 24/7

Prezes Krajowej Izby Gospodarczej w ramach ogólnopolskiego konkursu Innovatica przyznał nagrodę za innowacyjność firmie InPost za rozwiązanie pocztowo-kurierskie - Paczkomaty 24/7, czyli maszyny do osobistego nadania i odebrania przesyłek

Publikacja: 09.06.2011 17:41

Finałowa gala odbyła się w Warszawie, podczas II Kongresu Innowacyjnej Gospodarki.

Innowacyjność Paczkomatów – mimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, bazuje na prostych potrzebach konsumentów. Usługa jest bowiem  dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Maszyny są rozmieszczone przy dużych parkingach, stacjach benzynowych, ciągach komunikacyjnych. Jak twierdzi InPost, aż 98 proc. paczek można odebrać z Paczkomatu już dzień po nadaniu.

- Innowacyjność w gospodarce jest konsekwencją nowatorskich, odważnych pomysłów biznesowych. Dzięki takim rozwiązaniom jak Paczkomaty InPost, gruntownie zmieniamy nie tylko rynek pocztowy i panujące na nim zwyczaje, ale łamiemy też stereotypy z nim związane - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Przekonuje, że poczta może być nowoczesna i innowacyjna ale przede wszystkim otwarta na klientów i to w dosłownym znaczeniu tego słowa, bo w przypadku Paczkomatów, są one czynne całą dobę.

Z Paczkomatów InPost korzystają obecnie setki e-sklepów oraz tysiące klientów kupujących on-line. Rozwiązanie jest dedykowane rynkowi e-commerce. Nasz rynek jest już piątym pod względem wielkości rynkiem internetowych zakupów w Unii z obrotami na poziomie 3,3 mld euro w ub.r. To właśnie do tego sektora skierowane są Paczkomaty, bo pozwalają na nadawanie i odbieranie paczek z towarami kupionymi w sieci.

InPost zarządza już siecią 420 Paczkomatów w 100 miastach Polski i planuje uruchomić kolejnych 150 urządzeń jeszcze w 2011 roku. Docelowo w Polsce funkcjonować będzie 800 maszyn. Spółka rozpoczęła już także międzynarodową ekspansję – niebawem Paczkomaty InPost staną na ulicach estońskich miast oraz w Kijowie.

- Ogromną sztuką jest zmiana przyzwyczajeń i utartych schematów konsumentów, a nam – jak widać – to się udaje. Jesteśmy skuteczni, ponieważ usługi, które oferujemy odpowiadają wprost potrzebom płynącym z rynku – to tam należy szukać innowacyjnych pomysłów. Kluczem do sukcesu okazuje się jak zwykle dobry pomysł biznesowy, unikatowy w skali kraju czy nawet na rynku światowym, ale gwarantujący jednocześnie niespotykaną dotąd funkcjonalność i użyteczność potencjalnym użytkownikom danej usługi – mówi Rafał Brzoska.

Nagroda Prezesa KIG jest już trzecim wyróżnieniem przyznanym spółce InPost za innowacyjność Paczkomatów. Spółka ma już na koncie zwycięski tytuł w rankingu organizowanym przez Forum Biznesu, pod patronatem Ministerstwa Rozwoju Regionalnego - „Innowacja Roku 2009" w kategorii nowoczesne i unikalne rozwiązanie. W tym roku InPost został liderem międzynarodowego konkursu World Mail Awards. Zdobył główną nagrodę w dwóch kategoriach: E-commerce oraz Innowacje, wygrywając z takimi międzynarodowymi firmami, jak: Post Danmark, Sweden Post, Neopost oraz Pos Malaysia.

Finałowa gala odbyła się w Warszawie, podczas II Kongresu Innowacyjnej Gospodarki.

Innowacyjność Paczkomatów – mimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, bazuje na prostych potrzebach konsumentów. Usługa jest bowiem  dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Maszyny są rozmieszczone przy dużych parkingach, stacjach benzynowych, ciągach komunikacyjnych. Jak twierdzi InPost, aż 98 proc. paczek można odebrać z Paczkomatu już dzień po nadaniu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu
Biznes
Giełdowe spółki wolne od pozwów synów Zygmunta Solorza
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Biznes
Polska bezbronna wobec dronów, negocjacje UE-USA, możliwe spadki cen mieszkań
Biznes
Kina podsumowują pierwsze półrocze. Nawet „Minecraft” nie pomógł
Biznes
Trump wysyła listy i grozi BRICS, polskie firmy liderami AI, paraliż w Rosji
Biznes
Benefit Systems na rynku wellbeing: przepis na skalowalny sukces