Finałowa gala odbyła się w Warszawie, podczas II Kongresu Innowacyjnej Gospodarki.
Innowacyjność Paczkomatów – mimo zastosowania zaawansowanych rozwiązań technologicznych, bazuje na prostych potrzebach konsumentów. Usługa jest bowiem dostępna 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Maszyny są rozmieszczone przy dużych parkingach, stacjach benzynowych, ciągach komunikacyjnych. Jak twierdzi InPost, aż 98 proc. paczek można odebrać z Paczkomatu już dzień po nadaniu.
- Innowacyjność w gospodarce jest konsekwencją nowatorskich, odważnych pomysłów biznesowych. Dzięki takim rozwiązaniom jak Paczkomaty InPost, gruntownie zmieniamy nie tylko rynek pocztowy i panujące na nim zwyczaje, ale łamiemy też stereotypy z nim związane - mówi Rafał Brzoska, prezes InPost. Przekonuje, że poczta może być nowoczesna i innowacyjna ale przede wszystkim otwarta na klientów i to w dosłownym znaczeniu tego słowa, bo w przypadku Paczkomatów, są one czynne całą dobę.
Z Paczkomatów InPost korzystają obecnie setki e-sklepów oraz tysiące klientów kupujących on-line. Rozwiązanie jest dedykowane rynkowi e-commerce. Nasz rynek jest już piątym pod względem wielkości rynkiem internetowych zakupów w Unii z obrotami na poziomie 3,3 mld euro w ub.r. To właśnie do tego sektora skierowane są Paczkomaty, bo pozwalają na nadawanie i odbieranie paczek z towarami kupionymi w sieci.
InPost zarządza już siecią 420 Paczkomatów w 100 miastach Polski i planuje uruchomić kolejnych 150 urządzeń jeszcze w 2011 roku. Docelowo w Polsce funkcjonować będzie 800 maszyn. Spółka rozpoczęła już także międzynarodową ekspansję – niebawem Paczkomaty InPost staną na ulicach estońskich miast oraz w Kijowie.