Rzecznik Daimlera poinformował, że w furgonetkach Mercedesa Citan zostaną wymienione airbagi okienne, bo pojazd uzyskał zaledwie trzy z pięciu gwiazdek w próbach zderzeniowych NCAP. Tak niska ocena firmy sprawdzającej bezpieczeństwo pojazdów na zlecenie władz i organizacji konsumenckich jest dużym ciosem dla Mercedesa, który stara się dorównać niemieckim konkurentom z segmentu pojazdów luksusowych, BMW i Audi. Zmusi prezesa Daimlera, Dietera Zetsche do podjęcia działań.
Mercedes chwali się poziomem bezpieczeństwa swych pojazdów, które reklamuje w kampanii prowadzonej od 2010 r. jako „the best or nothing".
- Wynik crash testu jest oczywiście całkowicie niezadowalający — stwierdził Zetsche w wywiadzie dla największego dziennika regionalnego „Westdeutsche Allgemeine Zeitung". — Oczywiście zajmiemy się tym — dodał.
Citan jest małą furgonetką dostawczą, pochodną Renaulta Kangoo. Francuzi weszli w 2010 r. w sojusz z Daimlerem w zakresie pojazdów dostawczych, małych samochodów i układów napędowych.
Wadliwe poduszki
W 220 tys. samochodów BMW, w tym w 42 080 w USA zostaną wymienione wadliwe poduszki drugiego na święcie ich producenta (także pasów bezpieczeństwa) firmy Takata. Japończycy pokryją koszty wymiany. W kwietniu Toyota, Nissan Honda i Mazda musiały wymienić je w 3,4 mln samochodów na święcie, w tym w 1,3 mln w USA.