Reklama

Daimler i BMW wzywają do serwisu

Daimler musi wymienić wadliwe poduszki powietrzne w 3500 furgonetkach Citan, BMW w 220 tys. limuzyn na świecie

Publikacja: 08.05.2013 11:12

Rzecznik Daimlera poinformował, że w furgonetkach Mercedesa Citan zostaną wymienione airbagi okienne, bo pojazd uzyskał zaledwie trzy z pięciu gwiazdek w próbach zderzeniowych NCAP. Tak niska ocena firmy sprawdzającej bezpieczeństwo pojazdów na zlecenie władz i organizacji konsumenckich jest dużym ciosem dla Mercedesa, który stara się dorównać niemieckim konkurentom z segmentu pojazdów luksusowych, BMW i Audi. Zmusi prezesa Daimlera, Dietera Zetsche do podjęcia działań.

Mercedes chwali się poziomem bezpieczeństwa swych pojazdów, które reklamuje w kampanii prowadzonej od 2010 r. jako „the best or nothing".

- Wynik crash testu jest oczywiście całkowicie niezadowalający — stwierdził Zetsche w wywiadzie dla największego dziennika regionalnego „Westdeutsche Allgemeine Zeitung". — Oczywiście zajmiemy się tym — dodał.

Citan jest małą furgonetką dostawczą, pochodną Renaulta Kangoo. Francuzi weszli w 2010 r. w sojusz z Daimlerem w zakresie pojazdów dostawczych, małych samochodów i układów napędowych.

Wadliwe poduszki

W 220 tys. samochodów BMW, w tym w 42 080 w USA zostaną wymienione wadliwe poduszki drugiego na święcie ich producenta (także pasów bezpieczeństwa) firmy Takata. Japończycy pokryją koszty wymiany. W kwietniu Toyota, Nissan Honda i Mazda musiały wymienić je w 3,4 mln samochodów na święcie, w tym w 1,3 mln w USA.

Reklama
Reklama

Wymiana dotyczy aut serii 3 z lat modelowych 2002 i 2002 — sedanów, coupé M3, kabrioletów M3 i pojazdów kombi. BMW nic nie wiadomo o jakichkolwiek obrażeniach czy wypadkach związanych z tym, nie zna także żadnego przypadku niewłaściwego napełnienia się poduszki w jej samochodach — wyjaśnił amerykański rzecznik firmy Dave Buchko.

Poduszki firmy Takata przed fotelem pasażera mogą nie nadmuchać się właściwie z powodu wady produkcyjnej paliwa pirotechnicznego użytego w zapalniku. Istnieje więc ryzyko powstania ognia albo dojścia do obrażeń pasażera odłamkami metali rozpryskującymi się w kierunku przedniej szyby i w dół, w kierunku nóg osoby siedzącej z przodu.

Wadliwe poduszki powstały w okresie od kwietnia 2000 do września 2002 w fabryce Takaty w Moses Lake w stanie Waszyngton, a elementy zapalnika od października 2001 do października 2002 w fabryce Takaty w Monclova w Meksyku — stwierdza raport amerykańskiego urzędu bezpieczeństwa transportu NHTSA.

Takata wyjaśniła w kwietniu, że dowiedziała się o problemie w październiku 2011 r. od pewnej firmy samochodowej o nieprawidłowym napełnieniu się poduszki w Japonii. Miesiąc później Honda poinformowała ją o incydencie w Portoryko. Od lutego do czerwca 2012 firmie nie udało się w testach potwierdzić wadliwego funkcjonowania poduszek, na jesieni otrzymała informacje o trzech kolejnych incydentach — dwóch w Portoryko i o jednym w stanie Maryland — wynika z dokumentów NHTSA.

Rzecznik Daimlera poinformował, że w furgonetkach Mercedesa Citan zostaną wymienione airbagi okienne, bo pojazd uzyskał zaledwie trzy z pięciu gwiazdek w próbach zderzeniowych NCAP. Tak niska ocena firmy sprawdzającej bezpieczeństwo pojazdów na zlecenie władz i organizacji konsumenckich jest dużym ciosem dla Mercedesa, który stara się dorównać niemieckim konkurentom z segmentu pojazdów luksusowych, BMW i Audi. Zmusi prezesa Daimlera, Dietera Zetsche do podjęcia działań.

Mercedes chwali się poziomem bezpieczeństwa swych pojazdów, które reklamuje w kampanii prowadzonej od 2010 r. jako „the best or nothing".

Reklama
Biznes
Polska wstrzymuje eksport z Chin, PGZ z licencją na amunicję 155 mm
Biznes
Politechnika Warszawska sprzedaje technologie
Biznes
Mercedes-Benz chce zarejestrować markę w Rosji. Dlaczego robi to teraz?
Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Reklama
Reklama