Reklama
Rozwiń
Reklama

Motoryzacja zwalnia w Rosji

Spadek zamówień da fabryki Volkswagena w Kałudze spowodowało ograniczenie produkcji aut niemieckiego koncernu w Rosji. Zakład ma produkować nie 150,ale 130 tys. aut rocznie

Publikacja: 07.09.2014 18:11

Motoryzacja zwalnia w Rosji

Foto: Bloomberg

Informację podał niemiecki tygodnik „Automobilwoche" powołując się na źródła w koncernie, jednak dziennikarze nie byli jej w stanie potwierdzić jej u rzecznika koncernu, który powiedział jednak, że produkcja „ w pewnym stopniu" została ograniczona z powodu spadku popytu i zaplanowano dodatkową przerwę 10-dniową, od 8 do 18 września.

Główne powody tej decyzji, to - zdaniem „Automobilwoche" spadający popyt spowodowany pogarszającymi się nastrojami konsumentów, słabnący rubel i zmniejszające się płace realne.

W Kałudze Volkswagen produkował na rynek rosyjski Tiguany oraz Polo, a także Skody Fabie i Octavie. Rzecznik VW podkreślił jednocześnie, że Volkswagen jest zdecydowany pozostać na rynku rosyjskim i w pełni zrealizować program inwestycyjny.

Niemcy w tym roku zainaugurowali działalność swojej pierwszej tłoczni, zaczęli montować silniki, a pod Moskwą powstał magazyn, który miał rozpocząć działalność od 2015 roku.

Kłopoty na rosyjskim rynku ma także Opel. członek zarządu firmy, Christian Kuespert, który odpowiada za sprzedaż przyznał,że niepokoi go sytuacja na Ukrainie i w Rosji.

Reklama
Reklama

— Nie będziemy ukrywać,że jesteśmy bardzo zaniepokojeni. Rynek rosyjski już poważnie się skurczył na początku roku, a kryzys ukraiński jeszcze zwiększył niepewność - mówił Kuespert.

Na spadek zamówień skarżą się także producenci komponentów motoryzacyjnych, którzy odraczają inwestycje w Rosji, która miała być dla branży motoryzacyjnej drugim po Chinach najszybciej rozwijającym się rynkiem.

Od roku 2005, do tej chwili koncerny motoryzacyjne zainwestowały w Rosji 5 mld dolarów, teraz tną produkcję i prognozy na przyszłość.Przed Volkswagenem podobne sygnały wysyłały Ford i Toyota, a Renault i rosyjski AvtoZaZ ograniczyły produkcję modeli Łady już kilka tygodni temu. Rosjanie ze swojej strony ograniczali dostęp do swojego rynku od kilku miesięcy. Początkowo instytucjom państwowym zabroniono kupowania w przetargach aut importowanych, potem wyeliminowano z nich także producentów pochodzących z krajów, które wprowadziły sankcje na Rosję. W tej sytuacji w przetargach na kupno aut osobowych mogą uczestniczyć jedynie koreańskie Hyundai i Kia, zaś w przypadku ciężarówek i autobusów oprócz tych dwóch producentów także indyjski Tata.

Informację podał niemiecki tygodnik „Automobilwoche" powołując się na źródła w koncernie, jednak dziennikarze nie byli jej w stanie potwierdzić jej u rzecznika koncernu, który powiedział jednak, że produkcja „ w pewnym stopniu" została ograniczona z powodu spadku popytu i zaplanowano dodatkową przerwę 10-dniową, od 8 do 18 września.

Główne powody tej decyzji, to - zdaniem „Automobilwoche" spadający popyt spowodowany pogarszającymi się nastrojami konsumentów, słabnący rubel i zmniejszające się płace realne.

Reklama
Biznes
Wojna na torach i w sieci, spór o Mercosur i presja klimatyczna Indii
Biznes
Electromobility Poland wraca do gry. 4,5 mld zł z KPO na nowy projekt
Biznes
Nvidia traci inwestorów. Czy AI przestaje być złotym dzieckiem Wall Street?
Biznes
Jak zamienić marketing w motor napędowy biznesu? Premiera nowego modelu i debata ekspertów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Biznes
Dywersja na kolei, Trump poprze sankcje na partnerów Rosji i apel von der Leyen
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama