Informację podał niemiecki tygodnik „Automobilwoche" powołując się na źródła w koncernie, jednak dziennikarze nie byli jej w stanie potwierdzić jej u rzecznika koncernu, który powiedział jednak, że produkcja „ w pewnym stopniu" została ograniczona z powodu spadku popytu i zaplanowano dodatkową przerwę 10-dniową, od 8 do 18 września.
Główne powody tej decyzji, to - zdaniem „Automobilwoche" spadający popyt spowodowany pogarszającymi się nastrojami konsumentów, słabnący rubel i zmniejszające się płace realne.
W Kałudze Volkswagen produkował na rynek rosyjski Tiguany oraz Polo, a także Skody Fabie i Octavie. Rzecznik VW podkreślił jednocześnie, że Volkswagen jest zdecydowany pozostać na rynku rosyjskim i w pełni zrealizować program inwestycyjny.
Niemcy w tym roku zainaugurowali działalność swojej pierwszej tłoczni, zaczęli montować silniki, a pod Moskwą powstał magazyn, który miał rozpocząć działalność od 2015 roku.
Kłopoty na rosyjskim rynku ma także Opel. członek zarządu firmy, Christian Kuespert, który odpowiada za sprzedaż przyznał,że niepokoi go sytuacja na Ukrainie i w Rosji.