Browarem interaktywnym jest np. reaktywowany przeze mnie Lwówek Śląski. Rocznie odwiedza go 11 tys. osób, co znacznie ożywiło ruch turystyczny w mieście, a także tchnęło w nie nowego ducha i dało dodatkowe miejsca pracy. Liczymy, że podobnie będzie w Biskupcu.
Kiedy uruchomicie Biskupiec?
Prace projektowe nad nową warzelnią już trwają, jesteśmy w kontakcie z konserwatorem zabytków. Chcemy, aby browar wypuścił pierwsze piwa na przełomie czerwca i lipca 2015 roku. Przykład kupionego niedawno Tenczynka pokazuje, że jesteśmy w stanie szybko prowadzić prace remontowe. Zakładamy, że pierwsze gotowanie w Tenczynku odbędzie się jeszcze w tym roku, a piwa stamtąd trafią na rynek jeszcze przed przyszłorocznym sezonem.
Niedługo Browary Regionalne Jakubiak będą produkować piwo już w pięciu browarach. To spore wyzwanie organizacyjne i logistyczne...
W ciągu najbliższych trzech tygodni podpiszemy akt notarialny dotyczący zakupu trzech hektarów ziemi w Strykowie, gdzie powstanie nasze centrum logistyczne na całą Polskę. Będzie nas kosztować 12 – 20 mln zł. Zainstalujemy tam także linię do puszkowania piwa. Pierwszy magazyn powinien być gotowy wiosną przyszłego roku, tak abyśmy zdążyli przed sezonem. Jesteśmy także w trakcie instalowania programu komputerowego ERP, dzięki któremu będziemy w stanie w pełni koordynować naszą działalność. Centrum dystrybucyjne, które obejmie swoim zasięgiem Warmię i Mazury zbudujemy również najprawdopodobniej w Olsztynie.
Planuje pan przejmowanie kolejnych browarów?