Reklama

Reklamy podczas oskarowej nocy – 1,9 mln dolarów za 30 sek.

Oskarowa noc jest drugim pod względem oglądalności wydarzeniem medialnym w USA. Lepsze wskaźniki osiąga tylko transmisja z Super Bowl – finału rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego.

Aktualizacja: 22.02.2015 18:26 Publikacja: 22.02.2015 12:17

Reklamy podczas oskarowej nocy – 1,9 mln dolarów za 30 sek.

Foto: Bloomberg

Oskarowa noc jest drugim pod względem oglądalności wydarzeniem medialnym w USA. Lepsze wskaźniki osiąga tylko transmisja z Super Bowl – finału rozgrywek ligi futbolu amerykańskiego.

Ubiegłoroczną transmisję z wręczenia nagród Akademii Filmowej obejrzały 43 miliony widzów o 8 procent więcej niż rok wcześniej. Podobna frekwencja oczekiwana jest w tym roku w nocy z niedzieli na poniedziałek. Relację z Super Bowl zobaczyła rekordowa liczba 114,4 miliona widzów. Różnicę frekwencji widać także w cenach telewizyjnych reklam. 30-sekundowy spot podczas występów futbolistów kosztował 4,5 miliona dolarów. Tymczasem podczas oskarowej nocy prowadzonej przez aktora Neila Patricka Harrisa telewizja ABC będzie inkasować za reklamę tylko 1,9 miliona dolarów.

Mimo mniejszego zasięgu wiele firm woli jednak ogłaszać się podczas Oscarów niż podczas Super Bowl. Z badań bowiem wynika, że oskarowa widownia jest dużo bardziej skłonna do nabywania reklamowanych towarów. Badania firmy Extreme Reach przeprowadzone wśród 84 tys. konsumentów pokazały, że 31,1 proc. osób, które obejrzały ubiegłoroczną transmisję z Oscarów deklarowało, że po obejrzeniu wyemitowanych spotów były bardziej skłonne do nabycia towaru reklamowej marki. W przypadku Super Bowl wskaźnik ten wynosił zaledwie 6,87 proc.

"Krótko mówiąc Oscary są dużo lepszym od Super Bowl narzędziem promowania marki" – uważa wiceprezes Extreme Reach Ryan Pamplin.

Jedną z przyczyn jest specyfika oskarowej publiczności. Wśród widzów przeważają kobiety, z reguły o dochodach nieco powyżej średniej. Specjaliści od marketingu mogą więc właściwe tę grupę wybrać jako cel kampanii. W odróżnieniu od Super Bowl, podczas którego ogłasza się wiele konkurujących ze sobą spółek, podczas transmisji z Hollywood większość reklamodawców nie musi tak zacięcie walczyć na reklamy z konkurencją. Część firm wręcz zapewnia sobie wyłączność.

Reklama
Reklama

W tym roku podczas Oscarów amerykańscy widzowie obejrzą między innymi reklamę Diet Coke i cukierków M&Ms. Swoje kampanie reklamowe rozpocznie kilka innych znanych marek.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama